Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
saelge hus, skat? placring af pengene
Fra : klaus nielsen

Dato : 25-01-10 22:19

jeg gaar med tanken om at saelge huset. eller evt udleje den som
byggegrund. da huset ikke er meget vaerd.
iflg ejendomsmaegler kan jeg faa omkring 450.000kr for huset.
jeg skylder ikke en krone paa huset. dermed ingen renter at betale.
hvis jeg er saa heldig at faa de 450.000 kr skal jeg betale nogen form
for skat af dem ?
huset har vaeret mit i 18 aar.
hvor er det bedst at placere pengene? det skal vaere sikkert og
stabilt. og kan passe sig selv. hoejest mulig rente...
droemmen er at flytte til thailand permanent, her jeg saa lige nu. jeg
har lejlighed osv her i thailand, saa jeg skal ikke bruge mange penge
paa den nye opstart. men vil have de ca 100.000 kr tilgaengelige nu
(men ikke strengt noedvvendigt. og 350.000kr kan bindes i laengere
tid.
kan jeg evt faa mere ud af udleje grunden ? jeg er ok tilfreds med en
loebende lejeintaegt. da jeg ikke bruger mange penge her. jeg lever
for ca 4000 kr om maaneden, mad, husleje,stroem,vand ,motorcykel osv
saa der skal ikke saa meget til for at holde den koerende

paa forhaand tak
mvh klaus

Fra : alexbo

Dato : 26-01-10 10:07

"klaus nielsen" <klausvfr@gmail.com> skrev

> hvor er det bedst at placere pengene? det skal vaere sikkert og
> stabilt. og kan passe sig selv. hoejest mulig rente...

En højrente i en bank, de har allesammen tilbud ind i mellem, det kan give
ca 3%, det er fornuftigt sikkert og udmærket.

> kan jeg evt faa mere ud af udleje grunden ?

Tja, kan du udleje den for 1.000 kr mdr. så vil det være fint, men udleje
som byggegrund lyder nærmest meningsløst, der er ikke ret mange der vil
bygge på en lejet grund.

Men er naboen en tømmerhandel der vil leje grunden til oplagring så er det
da muligt at leje den ud

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-01-10 20:16

klaus nielsen skrev den 26-01-2010 06:19:

> hvis jeg er saa heldig at faa de 450.000 kr skal jeg betale nogen form
> for skat af dem ?
> huset har vaeret mit i 18 aar.

hvis du har boet i huset, så er pengene dine.

> [...]
> for ca 4000 kr om maaneden, mad, husleje,stroem,vand ,motorcykel osv
> saa der skal ikke saa meget til for at holde den koerende

hvor har du tænkt dig at bo, når du ikke har adgang til huset?

husk, at du er skattepligtig af overskuddet af lejeaktiviteten.

privatperson og alt det der.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : klaus nielsen

Dato : 29-01-10 23:50

> [...]
>
> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til

jeg vil da blive boende her i thailand.. her er jo solskin naesten
hver dag..
jeg skal kun tilbage til dk for at komme af med huset eller hvd jeg nu
kan goere ved det.. men det bliver ikke foer til foraaret.. jeg er
ikke saa vild med sne og kulde

hilsen klaus