Overnatning på vej til Italien mv.
Fra : Jan S

Dato : 25-01-10 04:01

Hejsa

Overvejer måske, hvis pengene vil, at drage til Italien med mine 2
børn til sommer.
Men savner nogle gode råd omkring f.eks. billig overnatning på vejen
derned, er der ikke noget med der findes billige motorvejs hoteller
hvor vi kan være os 3.

Overvejer en god campingplads i italien ....hvad kan i foreslå til
igen, en rimelig penge

JS

Fra : Armand

Dato : 25-01-10 14:24

Jan S skrev:

> [...]
> hvor vi kan være os 3.
>
> Overvejer en god campingplads i italien ....hvad kan i foreslå til

Østrig er et populært overnatnings-mål for mange Lido-farere.
At overnatte i Østrig gavner slutdistancen på 2.dagen, men alt efter
hvor gamle dine unger er kunne en tidligere mellemlanding, og forøvrigt
et sted der er mere interessant end en Formule-seng, være en gd ide!?

Da jeg skulle til Milano på motorcykel med en kammerat i foråret,
skønnede vi at omkring 800km ud af de ialt ca.1400km måtte udgøre en
passende mellemlandings-distance for så tidlig en tur (frisk luft i
øjnene ovenpå vinteren trætter!) og fiskede blandt Viamichelin.de's
hotel-angivelser omkring dén distance. Vi endte hurtigt ved Uffenheim (á
15 km fra autobahn på højde med Nürberg) og Landgasthof Lichterhof:
<http://gastronomie.nordbayern.de/gastro_ausgabe.asp?gastro_id=1358>,
som viste sig at være et dejligt sted i en lille by med indtil flere
byporte og brolagte gader. Vi gav godt 280 kr for hvert af vores
enkelt-værelser incl. en fin morgenbuffet og det er vel godt med i.f.t.
motorvejs-motellerne :-/ Til gengæld var der med sikkerhed langt mere ro
i dén overnatning!

Tænk på'ed!

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 25-01-10 15:06

Jan S skrev:
> [...]
> hvor vi kan være os 3.
>
> Overvejer en god campingplads i italien ....hvad kan i foreslå til

Hvis i kører over Brenner, så enten hotel Post i Chiusa/Klausen eller
hotel Tre Ponti/drei Brücken lidt længere mod syd ved den gamle Brenner-vej.
Bjarne

Fra : Brian Lund

Dato : 25-01-10 19:15

> [...]
> hvor vi kan være os 3.
>
> Overvejer en god campingplads i italien ....hvad kan i foreslå til

Hvis i skal campere i Italien kan i vel også bare slå teltet(?) op i
tyskland/østrig på vej der ned?
Eller havde i tænkt jer at leje et telt/mobilhome der nede?

Der er ihvertfald masser af pladser tæt på autobahn hele vejen der ned af,
mange af dem tjener faktisk mange af deres penge på den slags en-dags
overnatninger!

Brian

Fra : JS

Dato : 26-01-10 02:40

On 25 Jan., 19:15, "Brian Lund" <br...@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

> [...]
>
> Der er ihvertfald masser af pladser tæt på autobahn hele vejen der ned af,
> mange af dem tjener faktisk mange af deres penge på den slags en-dags

Min plan var faktisk, vist det bliver til noget, at leje et telt der
er slået op osv. Har prøvet det en gang før og det var super
dejligt
Min børn er gamle nok til at kunne kører langt, så sydtyskland eller
jaaa måske starten af Østrig kunne lade sig gøre tænker jeg.

JS

Fra : jos

Dato : 29-01-10 05:10

> [...]
> Min børn er gamle nok til at kunne kører langt, så sydtyskland eller
> jaaa måske starten af Østrig kunne lade sig gøre tænker jeg.

Hele Tyskland er dækket af Zimmerfrei som oftest er billigere end
overnatningsstederne langs motorvejene.
Desuden er de som regel hyggeligere, og har et bragende godt tilbud på
solidt morgenmad - det er en del af "tyskersjælen".
Når man nærmer sig overnatningstid, svinger man fra autobahn, og ser efter
skilte de næste 20-50 km. (Hvis man ikke har forberedt sig på nettet
hjemmefra)

finn