Hvordan slipper vi af med de andre (DVD)
Fra : Steen

Dato : 24-01-10 11:08

Så filmen i går. Hvor der var lagt op til et spændende emne, virkede
filmen som en dårlig filmatisering af et stykke teater. Zentropa er
godnok kendt for at prøve nye veje, men dette lavbudget var alligevel
for avantgarde til mig.

Er der overhovedet andre der har set den - og hvad synes I?

Fra : Kim2000

Dato : 24-01-10 11:30

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> avantgarde til mig.
>
> Er der overhovedet andre der har set den - og hvad synes I?

Jeg synes den lægger ud med at kunne blive en sjov absurd komedie, men ender
med et dramastykke, hvor man skal tage stilling. Den virker hverken som
komedie eller som drama. Det virker på mig som om man ikke har turde gøre
det farlige tema til temaet og derfor har puttet lidt humor ind for at
afvæbne sig selv. Havde man taget den hele vejen en af vejene (altså sjov
hele vejen, eller alvorlig hele vejen) så tror jeg den havde været skidegod.
Nu blev det bare noget ligegyldigt pladder.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-01-10 11:37

Steen udtrykte præcist:
> [...]
> at prøve nye veje, men dette lavbudget var alligevel for avantgarde til mig.
>
> Er der overhovedet andre der har set den - og hvad synes I?

Kom ind i den ved et tilfælde i TV; dét jeg så af den ku jeg godt li;
Pilmark er go!

Temaet synes jeg er spændende; rart med en afveksling fra "Brødrene på
Bakkegaarden"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-01-10 13:10

On 24/01/2010 11:07, Steen wrote:
> [...]
> for avantgarde til mig.
>
> Er der overhovedet andre der har set den - og hvad synes I?

En god film. Søren Pilmark er altid god i den slags roller, og jeg kan
også godt lide at elimineringsprojektet ikke ukritisk går på alle der
modtager overførselsindkomst, men i stedet forsøger at finde årsager til
hvorfor den enkelte person skal gå fri, i form af f.eks.
ikke-financielle bidrag til samfundet som kan tænkes at modsvare de
offentlige udgifter.

Ikke fordi jeg går ind for eliminering overhovedet, men det gør
alligevel filmen mere nuanceret.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-01-10 15:40

Steen skrev:

> [...]
> mig.
>
> Er der overhovedet andre der har set den - og hvad synes I?

Jeg kunne meget godt lide emnet, og den var vist også morsom ind imellem.
Satiren eller allegorien bliver måske for tydelig eller grovkornet.

Filmisk kan det måske fungere bedre med en mere virkelighedsnær tilgang med
mindre snævre rammer. Der findes dog gode film, der kan siges at være
teateragtige.

--
Peter Brandt Nielsen