Unable to open tty /dev/tty0:Permission de~
Fra : none

Dato : 24-01-10 16:08

Hej....
jeg har et lille problem med programmet picprog
som skal bruge com porten, men jeg har som bruger ikke rettigheder til
dette :Unable to open tty /dev/tty0:Permission denied
hvordan er det lige jeg får dette ?

/Carsten

Fra : none

Dato : 24-01-10 16:40

none wrote:
> [...]
> som skal bruge com porten, men jeg har som bruger ikke rettigheder til
> dette :Unable to open tty /dev/tty0:Permission denied

jeg glemte lige at skrive at det er en Ubuntu 9.1
har prøvet at køre programmet som root men der får jeg
Unable to set RTS/DTR on tty /dev/tty0:Invalid argument
der var ingen problemer under forige udgave af Ubuntu
/Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 24-01-10 16:41

Den Sun, 24 Jan 2010 16:39:30 +0100 skrev none:

> jeg glemte lige at skrive at det er en Ubuntu 9.1
> har prøvet at køre programmet som root men der får jeg
> Unable to set RTS/DTR on tty /dev/tty0:Invalid argument
> der var ingen problemer under forige udgave af Ubuntu

/dev/tty0 er konsollen, den er typisk ikke på en serielport på en
Linux-maskine.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : none

Dato : 24-01-10 23:21

Kent Friis wrote:

> /dev/tty0 er konsollen, den er typisk ikke på en serielport på en
> Linux-maskine.
>
> Mvh
> Kent

det var mig der klumrede i det skulle være /dev/ttyS0

/Carsten