Registrere og benytte en DLL på serveren
Fra : Poul C

Dato : 22-01-10 16:59

Hej gruppe

I et ASP.NET projekt (C# code behind) benytter jeg en DLL, som jeg sagtens
kan registrere og bruge så længe jeg tester på egen computer (via localhost)
Men uploadet til hjemmesiden kan projektet pludselig ikke finde DLL'en
længere!

Jeg bruger Visual Studio 2008 og har gjort flg.:
"Add existing item" og udpeget DLL'en på min harddisk
I C# kildeteksten tilføjer jeg: using + DLL'ens navn
Jeg bruger VS2008s indbyggede up-load. Jeg kopierer flg.:
Default.aspx
Default.aspx.cs
(dllNavn).DLL (kopieres også til \Bin)
web.config

Dette har virket fint til mindre projekter (uden DLL'er)
Dog har jeg måttet lave flg. ændringer i web.config:

Tliføjes:
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration

Slettes:
<authentication mode="Windows"/>

Jeg er godt klar over at jeg registrerer DLL'en som liggende på min
harddisk, meg gik ud fra at "den automatiske upload" tilrettede dette.

Men jeg tager åbenbart fejl!! (?)
Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Poul C

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-01-10 22:53

Poul C wrote:

> Men jeg tager åbenbart fejl!! (?)
> Håber nogen kan hjælpe.

Du skal nok spørge ovre i dk.edb.programmering.dotnet, men jeg tvivler på du
får lov til at lægge/registrere/bruge dll filer på et webhotel.

Er det din egen server?
Så tag et kig på regsrv32.

Stig Johansen