Remote desktop til PC med mobil bredbånd
Fra : F.Larsen

Dato : 24-01-10 12:38

Hej

Har fået et godt tilbud på mobilt bredbånd fra Telenor.

Kan, en pc, der anvender mobilt bredbånd, tilgås udefra med f.eks. remote
desktop ? nogen der har prøvet det.

--
Flemming

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-10 12:58

F.Larsen skrev:

> Kan, en pc, der anvender mobilt bredbånd, tilgås udefra med f.eks. remote
> desktop ?

Ja. De forskellige opkoblingsmuligheder er 'gennemsigtige' for
normale applikationer.

> nogen der har prøvet det.

Jeg har ikke.

--
Bertel

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-01-10 16:15

F.Larsen wrote:

> Kan, en pc, der anvender mobilt bredbånd, tilgås udefra med f.eks. remote
> desktop ? nogen der har prøvet det.

Det kommer an på udbyderens netværksopsætning.
Hvis du kommer til at sidde på en 'privat' ip adresse, kan man ikke.

Stig Johansen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-01-10 22:13

> Det kommer an på udbyderens netværksopsætning.
> Hvis du kommer til at sidde på en 'privat' ip adresse, kan man ikke.

Det gør man som udgangspunkt hos Telenor, men man kan for en 5'er (+ moms)
ekstra om måneden i stedet få en offentlig, dynamisk IP-adresse. Spørg efter
produktet "Erhvervs APN" (der trods navnet også godt kan bestilles af
privatkunder..).

Dog kan man ikke tilgå en Telenor mobilt bredbånd forbindelse direkte fra en
anden Telenor mobilt bredbånd forbindelse selvom man bestiller Erhvervs APN,
medmindre der er en 3. part "i mellem" (jeg kender ikke mere specifikt
teknologien bag de forskellige remote desktop løsninger)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Henning

Dato : 24-01-10 17:00

On Sun, 24 Jan 2010 12:38:07 +0100, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

>Hej
>
>Har fået et godt tilbud på mobilt bredbånd fra Telenor.
>
>Kan, en pc, der anvender mobilt bredbånd, tilgås udefra med f.eks. remote
>desktop ? nogen der har prøvet det.

Hvis du bruger Windows egen kan du ikke nødvendigvis. Men vælger du
f.eks. www.teamviewer.com virker den gennem alle firewalls og routere.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 25-01-10 15:53

wrote:

>Kan, en pc, der anvender mobilt bredbånd, tilgås udefra med f.eks. remote
>desktop ? nogen der har prøvet det.

Logmein.com kan garanteret. Og så er det gratis ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-10 16:53

Nicolai Lang skrev:

> Logmein.com kan garanteret. Og så er det gratis ;)

TeamViewer er et program der findes i en gratis version (til
private). Det kræver dog at der er installeret en serverdel på
den styrende maskine og en klientdel på den styrede.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 25-01-10 19:26

>private). Det kræver dog at der er installeret en serverdel på
>den styrende maskine og en klientdel på den styrede.

Ikke nødvendigvis. Du kan køre den portable udgave på begge maskiner.
http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-10 19:55

Henning skrev:

> Ikke nødvendigvis. Du kan køre den portable udgave på begge maskiner.
> http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

CAVEAT: Using TeamViewer 5 Portable requires a TeamViewer Premium
   or Corporate license.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-10 00:01

Bertel Lund Hansen skrev:

> CAVEAT: Using TeamViewer 5 Portable requires a TeamViewer Premium
>    or Corporate license.

Men jeg har lige fundet ud af at den almindelige version kan køre
uden at rode i systemet så den i praksis bliver portabel. Man
skal bare sætte den op til ikke at skrive nogen logfiler. Så kan
man kopiere mappen til en USB-pind, og det virker.

--
Bertel

Fra : Nicolai Lang

Dato : 25-01-10 21:38

On Mon, 25 Jan 2010 16:53:03 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>TeamViewer er et program der findes i en gratis version (til
>private). Det kræver dog at der er installeret en serverdel på
>den styrende maskine og en klientdel på den styrede.

Ja, kender skam godt TeamViewer og også CoPilot. Vi har lige i min
afdeling skiftet til LogMein som er gratis både for private og
business.

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Anders Majland

Dato : 26-01-10 11:33

> Ja, kender skam godt TeamViewer og også CoPilot. Vi har lige i min
> afdeling skiftet til LogMein som er gratis både for private og
> business.

I den helt grundlæggende udgave som viewer. Ønsker man filoverførsel eller
andre features er det blot at finde indkøbskurven frem

Men enheden med det mobile bredbånd har måske en bruger ? Så er det også
muligt at lade denne initere en (tight) vnc forbindelse. Det kræver så at en
anden har en viewer kørende i listening mode og der er forwarded porte ind
til ham. Gratis løsning med filoverførsel.

/A

Fra : mig-selv

Dato : 26-01-10 13:04

Anders Majland skrev:

> I den helt grundlæggende udgave som viewer. Ønsker man filoverførsel
> eller andre features er det blot at finde indkøbskurven frem

Man kan nøjes med den gratis udgave af TV og lave filoverførsel i den
VPN hamachi leverer.

Venligst

Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-10 13:43

mig-selv skrev:

> Man kan nøjes med den gratis udgave af TV og lave filoverførsel i den
> VPN hamachi leverer.

Den gratis TV har filoverførsel indbygget.

--
Bertel

Fra : mig-selv

Dato : 26-01-10 13:48

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den gratis TV har filoverførsel indbygget.

Fortæl det til Anders Majland. Jeg tillod mig blot at oplyse, at kunne
den ikke, hvilket AM påstod, ikke lave filoverførsel, så var det en del
af den VPN-tunnel Hamachi opretter.

Venligst
Mcwm

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-10 13:10

> [...]

> ikke, hvilket AM påstod, ikke lave filoverførsel, så var det en del af den

Undskyld jeg fik for meget med i min quote. Det var LogMeIn jeg svarede på.
De

/A

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-01-10 17:32

On Tue, 26 Jan 2010 11:32:41 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>I den helt grundlæggende udgave som viewer. Ønsker man filoverførsel eller
>andre features er det blot at finde indkøbskurven frem

? Den har viewer + control, men ja til filetransfer skal man anvende
noget andet eller betale for en Pro2 licens.

> [...]
>anden har en viewer kørende i listening mode og der er forwarded porte ind
>til ham. Gratis løsning med filoverførsel.

Eller at man kører en VNC gateway som de begge forbinder sig til.

Der er mange muligheder :)

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : F.Larsen

Dato : 11-02-10 22:41

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> wrote in message
> On Tue, 26 Jan 2010 11:32:41 +0100, "Anders Majland"
> <See.Signature@Address.invalid> wrote:
>

> Eller at man kører en VNC gateway som de begge forbinder sig til.
>
> Der er mange muligheder :)

Hej

Tak for de mange svar. Har modtaget et USB Modem med mobilbredbånd af
Telenor og det fungere rigtig godt - gratis i 6 mdr - og herefter 1/2 pris
:=).

Det grundlæggende behov er at kunne logge ind med remotedesktop fra en
stationær ADSL maskine + at kunne få overført lyd fra den mobile enhed. På
den mobile enhed har jeg så monteret noget hardware som jeg på den måde kan
fjernstyre...

Jeg har adgang til diverse servere m.m. - så en VNC Gateway er måske noget
man skulle kigge lidt mere på ... gerne noget gratis halløj ... ?

--
Flemming