Google Earth kml filer til download a
Fra : Mogens

Dato : 23-01-10 22:33

Jeg har vandret Tenerife tyndt, eller næsten. I disse gps-tider er der
givetvist en masse mennekser der har logget deres ture og uploaded
kml-filer med tilhørende beskrivelser et eller andte sted. Men kan ikke
umiddelbart finde noget. Ville være rart at opdage nogle nye og mere
spændede/krævende ruter.
Nogen som har et hint?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-02-10 12:42

Mogens skrev:

> [...]
> ikke umiddelbart finde noget. Ville være rart at
> opdage nogle nye og mere spændede/krævende ruter.

Jeg kan ikke svare dig. Men jeg har også en svaghed
for den ø. Har kun været der fem gange til nu, og jeg
har da gået enkelte af turene i bøgerne "Landscapes
of Tenerife".
http://www.sunflowerbooks.co.uk/tenerife.htm

Jeg har fx gået tur nr. 13 (Icod el Alto - Chanajiga -
Palo Blanco. Det er den tur, hvor man går oppe på
den mægtige bjergryg, som afslutter Orotavadalen
mod vest.

Og så har jeg været to gange på toppen af Teide,
(hjulpet af tovbanen) og en gang til fods på Guajara
(2717 m).

Jeg regner med at du også bruger disse bøger samt
nogle gode landkort. Det ser også ud til at der er
rigtig mange billeder i Google Earth. Og nu er der
også kommet "Street Views" ("Gadevisning") på flere
af bilvejene.

Meld endelig tilbage her, hvis du finder nogle kml-filer.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Walker

Dato : 02-02-10 14:01

Kan også anbefale Sunflowerbøgerne.

MEN - ikke bare KML-filer, men også GPX-filer direkte til download i en GPS
kan findes på Wikiloc. På Tenerife kan jeg anbefale denne vandretur (ikke
for begyndere):

http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=84068

Fra : Mogens

Dato : 02-02-10 14:37

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> også kommet "Street Views" ("Gadevisning") på flere
> af bilvejene.
>
> Meld endelig tilbage her, hvis du finder nogle kml-filer.

Tak Heluf,

Jeg har alt hvad der kan "kravle og gå" af vandrebøger, og Sunflower er
blandt favoritterne. Fandt nogle kml'er ved at søge på Teneriffa +kml +
download (tyskerne er (desværre) også meget glade for øen, så der kan
findes en del ved at søge på tysk med den tyske stavemåde Teneriffa)

Har gået stort set alle ture, herunder Teide fra kratervejen, Guajara
flere gange (som iøvrigt er rigtig flot om foråret), men søgte lidt
inspiration til nogle måske lidt "off-piste" og mere krævende ture. Tog
på et tidspunkt bussen til Arafo, gik pilgrimsruten over passet,
scramlede på øjemål ned til Aguamansa, og gik derfra videre hjem til
lejligheden i Puerto. En sjov og delvist hjemmestrikket tur - og den nat
sov jeg godt :)

Det irriterende ved rigtig mange af turene i bøgerne er at de
forudsætter at man tager bus. og specielt turene på Las Canadas er stort
set umulige på den måde da der kun går en enkelt daglig bus.

Fra : simon

Dato : 02-02-10 14:52

Den 23-01-2010 22:32, Mogens skrev:
> [...]
> kml-filer med tilhørende beskrivelser et eller andte sted. Men kan ikke
> umiddelbart finde noget. Ville være rart at opdage nogle nye og mere
Måske noget i denne bog?
http://www.amazon.co.uk/Walk-Tenerife-David-Brawn/dp/1904946275
/simon