dd usb og boot
Fra : jos

Dato : 21-01-10 22:37

For et par år siden lærte jeg her at kopiere nogle memorykort med et
specielt os på.
Det har virket mange gange. Nu fik jeg så en opgave at lave samme nummer med
en bootbar usbnøgle.
jeg fandt ud af ar dev navnet var sg6 og med
dd if=/dev/sg6 of=/home/fil odskiftning af nøglen til en identisk tom nogle
og vende if og of blev nøglen kopieret til den nye.

så meget så godt MEN
bootsektoren er tilsyneladende ikke med ! den kan altså ifh til originalen
ikke boote, så jeg kunne ligesågodt gøre jobbet med xcopy i windows (som
også er markant hurtigere

Why- og hvad kan jeg gøre ved det?

finn

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-10 00:33

jos wrote:
> [...]
> dd if=/dev/sg6 of=/home/fil odskiftning af nøglen til en identisk tom nogle
> og vende if og of blev nøglen kopieret til den nye.

/dev/sdg6 er kun en partition på usb-nøglen.
Du skal angive hele usb-nøglen f.x. /dev/sdg
Og så hjælper det meget på hastigheden at sætte blokstørrelsen op.

Prøv med
dd if=/dev/sdg of=/home/fil bs=1M

Mvh
Martin