Thailand Krabi
Fra : Jørgen Ulm

Dato : 20-01-10 17:30

Jeg skal en tur til Thailand til marts.
Er der nogen som har gode ideer til hvad man skal/bør se/opleve i området
Krabi/Ao Nang.
Næsten alt har interesse, dog ikke natteliv med natklub o.l.
Jeg får transportmulighed med motorcykel.

Fra : Jan Hvillum

Dato : 20-01-10 18:03

Jørgen Ulm skrev:
> [...]
> Krabi/Ao Nang.
> Næsten alt har interesse, dog ikke natteliv med natklub o.l.
> Jeg får transportmulighed med motorcykel.

Det bliver jo lidt bredt, men ihvertfald er der Tiger Cave (Wat Sam
Sua), også engang imellem kaldet Tiger Templet, men det er IKKE det med
løse tigre. Det er et tempel godt 10-12 km fra Krabi Centrum. Der er
bl.a. en trappe med ca. 1500 trin til et udsigtspunkt (bring rigeligt
med vand!) og en stille og rolig dal, hvor munkene bor op af bjergsiderne.
www.rgourley.com/thailand/tigercave.htm

Så er der en National park, Khao Phanom Bencha også godt 10-15km fra
centrum som er et besøg værd (men det koster at komme ind).

www.dnp.go.th/parkreserve/asp/style2/default.asp?npid=201&lg=2

Hvis du er arkæologisk interesseret er der Fossil Beach, som dog kræver
noget læsning, for at finde ud af hvad det drejer sig om.
www.krabi-tourism.com/krabi/susanhoi.htm

Fra Ao Nang er der et væld af muligheder for at tage på snorklingture
til bl.a. Phi Phi øerne, men se dig godt for, når du køber turene. De er
af varierende kvalitet (og varierer fra år til år med udbydere) Snak med
andre rejsende om deres erfaringer (og forbered dig på at du ikke har
nogen strande eller øer for dig selv).

Vi havde stor glæde af at bare køre rundt og prøve nogle små veje, du
skal ikke ret langt uden for store veje, før du oplever andet end det
typisk turistede.

Hvis du bor i Ao Nang, skal du være forberedt på noget natteliv, men det
kan godt undgås.

Håber du kan bruge disse input.

--
Jan Hvillum
Denmark

Fra : Jan Hvillum

Dato : 20-01-10 18:55

Jan Hvillum skrev:

> [...]
> bl.a. en trappe med ca. 1500 trin til et udsigtspunkt (bring rigeligt
> med vand!) og en stille og rolig dal, hvor munkene bor op af bjergsiderne.

Wat Tham Sua hedder det på thailandsk.
--
Jan Hvillum
Denmark

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-10 01:17

Khao Phanom Bencha

Er lige kommet hjem fra Thai efter en 2000 km rundtur på MC , og lige den
nationalpark , kørte vi rundt i en time eller to og ledte efter uden det
lykkes ???

Vi var helt sikker på den var pakket sammen for i år ;)

Priserne for at komme ind i parkerne er 200 bath for Falangs og 40 bath for
Thaier og hvis de også kan presse 50 bath for MCen også så gør de det

PE

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-01-10 08:48

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Priserne for at komme ind i parkerne er 200 bath for Falangs og 40 bath
> for Thaier og hvis de også kan presse 50 bath for MCen også så gør de det

Du skal kigge efter skiltet hvorpå der står Huay Toh Waterfall. Vejen går
til venstre fra hovedvejen mod Trang. Herfra er der knap 20 km til
vandfaldet og parken, Khao Phanom Bencha.

Bår Nam Rohn/de varme kilder beliggende i Klong Thom, en 65 km syd for Krabi
ad hovedvejen mod Trang er også et besøg værd.
Ligeledes er Sra Thung Tiaow/Sra Morakot, den smaragdgrønne sø beliggende
inde i Khao Nor Chu Chi National parken i samme område.
Såvel i Khao Phanom Bencha som i Khao Nor Chu Chi parken, kan man foretage
softcore "gør-det-selv-treks".