forbudte racer
Fra : battlefields

Dato : 20-01-10 17:08

Her kan man se hvilke racer politikerne nu vil have forbudt:
http://1234.tv2.dk/article.php/id-27938921.html

Hilsen Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-10 17:49

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Her kan man se hvilke racer politikerne nu vil have forbudt:
> http://1234.tv2.dk/article.php/id-27938921.html

Aha, takker. Så jo lige en artikel om, at man ville have et forbud imod 14
racer, men ikke hvilke.
Der er godt nok flere af dem, at jeg ikke kender, men datterens ridelærer
har en Boerboel tæve og den er sgi noget af det sødeste. Kunne heller ikke
lige se, at det var en Boerboel, da jeg først så den- troede nemlig, at de
skulle være kraftigere og denne her var meget spinkel, men så heller ikke så
gammel endnu.

Bottomline, så tror jeg ikke, at forbud er vejen frem...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-01-10 17:55

On Wed, 20 Jan 2010 17:07:49 +0100, "battlefields"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Her kan man se hvilke racer politikerne nu vil have forbudt:
>http://1234.tv2.dk/article.php/id-27938921.html
>
>Hilsen Vibeke

Ja, så starter vi med at forbyde hundehold ved salami-metoden, om 100
år er ingen racer tilladt! *suk* Selv om jeg har og ønsker at
koncentrere mig om en race, der langt fra er nogen kamphund synes jeg
godt nok, det er en trist udvikling. Især fordi jeg har set så mange
gode og fornuftige AmStaff'er til træning mv. Mange af de andre racer
kender jeg knapt af udseende - men mon ikke en stor del af problemet
er i den modsatte ende af snoren?

Fra : Hm

Dato : 20-01-10 19:55

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Her kan man se hvilke racer politikerne nu vil have forbudt:
> http://1234.tv2.dk/article.php/id-27938921.html
>
> Hilsen Vibeke

der er også en afstemning på samme side.

Hanne/ som har stemt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-10 12:02

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Her kan man se hvilke racer politikerne nu vil have forbudt:
> http://1234.tv2.dk/article.php/id-27938921.html
>
> Hilsen Vibeke

Suk, ja det er desværre den skindbarlige sandhed...

At aldrig tidligere, har nogen regering vedtaget så mange love.... Og gjort
så lidt for at håndhæve dem.

Selvfølgeligt nok, rigtigt heldigt for os alle.... For de fleste af dem, er
noget elendigt juks.

Så man kan spørge sig selv... Hvad ville en sådan lov gavne... ??? De
fleste problemhunde, er George Olsen produkter.... Altså i forvejen ulovlige
importer, som man altså ikke har løftet mange fingre for at standse... Jeg
ved ikke, om man dermed kan sige... At størsteparten af alle Danske
hundeproblemer, har de lovgivende instanser selv skabt... Ved ikke at
håndhæve de regler, de engang selv indførte.... Ikke fordi de var
problemhunde, men fordi det var dyremishandling.... Og altså lad os ikke
glemme, at de jo ikke engang behøvede at indføre disse regler.... Da
transport af F.eks hundehvalpe under 8 uger, er FORBUDT, når ikke også
moderdyret medbringes.... Så man har altså altid, kunnet stoppe disse
transporter.... Da hundene alle, fra opdrætterne er solgt som 6 ugers
hvalpe, hvilket jo er / var tilladt i de lande de kom fra.... Regler jeg
håber er ændret, nu siden mange af disse lande, jo er indtrådt i EU.... Men
i hvert fald, gælder denne regel, så snart de passerer den Tyske grænse....
Men det har man altså valgt at se RIGTIGT stort på, i hvert fald i 10 - 20
år....

Så lige hvad yderligere forbud skulle gavne, kan jeg have lidt svært ved at
få øje på.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 21-01-10 13:00

Benny Mortensen skrev:
> Så man har altså altid, kunnet stoppe disse
> transporter....

Vi har ikke grænsekontrol mere det er politiskt bestemt, og det er ikke
kun hunde der smutter den vej

--
Mvh. John Paulsen

www.johns-web.dk
www.jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 21-01-10 19:03

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Her kan man se hvilke racer politikerne nu vil have forbudt:
> http://1234.tv2.dk/article.php/id-27938921.html

Hvis man mener der skal være forbudte hunderacer, så skal det eddermane også
håndhæves. Det bliver det ikke i dag og det bliver det nok heller ikke om
der så er 300 ulovlige racer i Danmark. Derfor er det inderligt ligegyldigt
med et forbud, da man ikke ønsker det håndhævet.