XP Netværksprinter over internettet??
Fra : Ingelsen

Dato : 20-01-10 16:35

Jeg har hjemme en server og derunder flere "under"computere..

Er der mulighed for jeg fra min arbejdsplads, via internettet kan printe ud
på en printer på en af "under"computerne??

Fra : jos

Dato : 21-01-10 13:50

Ingelsen wrote:
> Jeg har hjemme en server og derunder flere "under"computere..
>
> Er der mulighed for jeg fra min arbejdsplads, via internettet kan
> printe ud på en printer på en af "under"computerne??
Det kender jeg ikke en umiddelbar løsning på, medmindre din udbyder meget
atypisk har åbnet for SMB.
Det er derimod let hvis det er en netværksprinter, som har egen IPadresse.
Så kan du bruge IPprint, - selvfølgeliggt skal du lige åbne port og protokol
i din firewall/router mod printeren.

finn

Fra : mig-selv

Dato : 21-01-10 15:46

Ingelsen skrev:
> Jeg har hjemme en server og derunder flere "under"computere..
>
> Er der mulighed for jeg fra min arbejdsplads, via internettet kan printe ud
> på en printer på en af "under"computerne??

Løsningen hedder VPN med fx Hamachi, som selv børn kan sætte op.

https://secure.logmein.com/SCA/products/hamachi2/

Venligst

Mcwm

Fra : Brian Lund

Dato : 26-01-10 10:30

> Løsningen hedder VPN med fx Hamachi, som selv børn kan sætte op.
>
> https://secure.logmein.com/SCA/products/hamachi2/

Det kræver dog han kan få lov til at installere Hamachi eller lignende på
arbejdscomputeren!

Jeg har ihvertfald ikke den mulighed, men det er jo forskelligt fra firma
til firma. :)

Brian

Fra : mig-selv

Dato : 26-01-10 12:56

Brian Lund skrev:

> [...]
> arbejdscomputeren!
>
> Jeg har ihvertfald ikke den mulighed, men det er jo forskelligt fra firma

Det er helt korrekt, jeg formoder dog at spørger har styr på om det er
muligt at installere. Er det ikke det og kan der ikke køres en portable
udgave af Hamachi, er der vist kun tilbage at forsøge RDP, evt via
activeX-script lagt på server i "byen"

Venligst

Mcwm