Made in Vietnam - støvler
Fra : Klaus Krabbe

Dato : 18-01-10 14:52

Hej
Min datter skal til Østen heriblandt Vietnam og skal bruge et par gode lette
vandrestøvler. Hos Spejdersport har de flere par, der alle er lavet i
Vietnam. Mon det er muligt at købe støvlerne derude til en bedre pris? Er
der nogen i gruppen her, der ved noget om det? På forhånd tak.
Mvh
Klaus Krabbe

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-01-10 15:07

Klaus Krabbe wrote:
> [...]
> er lavet i Vietnam. Mon det er muligt at købe støvlerne derude til en
> bedre pris? Er der nogen i gruppen her, der ved noget om det? På

Man kan helt sikkert få nogen derude der har samme mærke og udseende, men om
der vitterligt er tale om den samme støvle er tvivlsomt. Jeg ville ikke tage
chancen.

Noget helt andet er, har hun virkelig brug for vandrestøvler? Jeg vandrer
selv en del i skandinavien med gode vandrestøvler, men på mine ture rundt i
asien har jeg altid klaret mig fint med et par ordentligt ventilerede
vandresko. Jeg har aldrig savnet støvlerne så meget at jeg vil gide slæbe
rundt på dem på sådan en tur.

Keller

Fra : Klaus Krabbe

Dato : 18-01-10 16:30

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i asien har jeg altid klaret mig fint med et par ordentligt ventilerede
> vandresko. Jeg har aldrig savnet støvlerne så meget at jeg vil gide slæbe

Meget interessant. Har du haft en rygsæk med dig, når du har vandret? Og tak
for svaret i øvrigt :)
/Klaus Krabbe

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-01-10 10:16

Klaus Krabbe wrote:
> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Meget interessant. Har du haft en rygsæk med dig, når du har vandret?
> Og tak for svaret i øvrigt :)
> /Klaus Krabbe

I skandinavien har jeg gået med rygsæk men kan nu også godt finde på at tage
vandrestøvlerne på til en tur i skoven eller når det er glat og træls som i
denne tid.

I Asien har det været væsentlig mindre oppakning når vi har været på diverse
ture med enkelte overnatninger, men har selvfølgelig slæbt rygsækken med
rundt mellem diverse hoteller, gennem lufthavne, offentlige busser etc.
Ingen af de steder har jeg savnet et par varme, tunge støvler.

Hvis din datter skal afsted til Asien for at vandre i ugevis i
nationalparkerne vil det måske alligevel ikke være så dårlig ide at tage et
par ordentlige støvler med, men køb dem hjemme fra. Og hvis det er lidt mere
en "standard" tur tror jeg ikke det bliver nødvendigt.

Keller

Fra : Armand

Dato : 18-01-10 18:41

Carsten Keller skrev:

> Noget helt andet er, har hun virkelig brug for vandrestøvler?

Hvis der vitterligt skal traves, er det også en fejl at købe nyt fodtøj
lige inden :-|

--
Armand.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 19-01-10 12:50

> [...]
> i asien har jeg altid klaret mig fint med et par ordentligt ventilerede
> vandresko. Jeg har aldrig savnet støvlerne så meget at jeg vil gide slæbe

Heller ikke her.
Bruger kun Teva sandaler af den type der kan spændes godt fast på foden.
De har også den fordel, at når man skal forcere vandløb, bliver de bare på
og giver beskyttelse med evt. skarpe sten etc.

Uden undtagelse har de guider der har ledt trekket rendt rundt i flip flop
sandaler, hvordan de så end bærer sig ad med det.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-01-10 12:58

"Michael Christoffersen" <pescator@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Uden undtagelse har de guider der har ledt trekket rendt rundt i flip flop
> sandaler, hvordan de så end bærer sig ad med det.

Hvis man aldrig har haft andet på fødderne, er det nok en naturlig ting

Elmer

Fra : zillyink

Dato : 18-01-10 12:08

On 18 Jan., 14:52, "Klaus Krabbe" <kl...@krabbe.biz> wrote:
> Hej
> Min datter skal til sten heriblandt Vietnam og skal bruge et par gode lette
> vandrest vler. Hos Spejdersport har de flere par, der alle er lavet i
> Vietnam. Mon det er muligt at k be st vlerne derude til en bedre pris? Er
> der nogen i gruppen her, der ved noget om det? P forh nd tak.
> Mvh
> Klaus Krabbe

Køb nogle gode vandresko/støvler hjemmefra og gå dem til, og køb sko,
sandaler, støvler derude og tag dem med hjem. Sko, støvler,
skindjakker og tøj er generelt meget billigt i Viet Nam.

--
fb