Seminarieelever dropper naturfag
Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-10 06:39

På:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/01/18/035502.htm?rss=true>

kan man se at seminarieeleverne i stort tal dropper naturfag. Kun 262 af
de mere end 3000 elever vælger faget, og mange seminarier dropper nu
helt faget i fagrækken, hvilket igen fører til afskedigelser af
lektorerne, og nedlæggelse af de faglige miljøer.

Mon det kan have sammenhæng med kønssammensætningen på seminarierne?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 18-01-10 17:20

> Mon det kan have sammenhæng med kønssammensætningen på seminarierne?

Det er i hvert fald en meget plausibel forklaring.

Men fint med mig... det gør mig bare mere eftertragtet