Debian Etch Glibc update
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-10 14:25

Hej,

Jeg har en Debian Etch amd64 kørende, hvor der måske er fejl i glibc 2.3.2
ifm. NPTL.

Linux version 2.6.18-6-amd64 (Debian 2.6.18.dfsg.1-26etch1)
(dannf@debian.org) (
gcc version 4.1.2 20061115 (prerelease) (Debian 4.1.1-21)) #1 SMP Thu Nov 5
03:4
9:04 UTC 2009

Glibc ender i hvert fald op i en deadlock (futex_wait):
pthread_cond_wait@@GLIBC_2.3.2 () from /lib/libpthread.so.0

/lib/libc.so.6 viser:
GNU C Library stable release version 2.3.6, by Roland McGrath et al.
Copyright (C) 2005 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.
Compiled by GNU CC version 4.1.2 20061115 (prerelease) (Debian 4.1.1-21).
Compiled on a Linux 2.6.18 system on 2009-01-04.
Available extensions:
GNU libio by Per Bothner
crypt add-on version 2.1 by Michael Glad and others
GNU Libidn by Simon Josefsson
Native POSIX Threads Library by Ulrich Drepper et al
BIND-8.2.3-T5B
NIS(YP)/NIS+ NSS modules 0.19 by Thorsten Kukuk
Thread-local storage support included.

getconf GNU_LIBPTHREAD_VERSION viser:
NPTL 2.3.6

apt-get upgrade viser:
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
The following packages will be upgraded:
libexpat1 libkrb53 libpq4
3 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.

Er der nogen som kan være behjælpelig med, hvor jeg ser nyere versioner af
Glibc til denne Debian version og om hvorledes Glibc opdateres, da apt-get
ikke umiddelbart viser nogen nyere glibc?

Venlig hilsen
Robert Vilhelmsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-10 14:35

"Robert Vilhelmsen" <robert[at]rovi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /lib/libc.so.6 viser:
> GNU C Library stable release version 2.3.6, by Roland McGrath et al.

Sidder og kigger på det og bliver en smule forvirret. Hvilken Glibc version
kører jeg med når /lib/libc.so.6 viser 2.3.6 og back trace med gdb viser
2.3.2 ?

/robert

Fra : Sune Vuorela

Dato : 15-01-10 15:18

On 2010-01-15, Robert Vilhelmsen <robert> wrote:

> [...]
> kører jeg med når /lib/libc.so.6 viser 2.3.6 og back trace med gdb viser

Det du ser i backtrace er versionen for symbolet. Du kan læse lidt om
symbolversionering hvis det interesserer dig.

"dpkg -l | grep libc6" kan hjælpe dig med hvilken version du har.

(symbolversionering hjælper med at afgøre hvilket af flere ens symboler
der skal vælges hvis flere er til stede i processen)

/Sune

Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 15-01-10 17:24

Sune Vuorela skrev:

> [...]
>
> (symbolversionering hjælper med at afgøre hvilket af flere ens symboler
> der skal vælges hvis flere er til stede i processen)

ahaa! Så jeg køre med 2.3.6.ds1-13etch9.

Jeg ville umiddelbart havde troet symbolversionering havde samme
versionsnummer som programmet, men man lærer hver dag.

/robert

Fra : Sune Vuorela

Dato : 18-01-10 12:10

On 2010-01-15, Robert Vilhelmsen <robert@rovi.dk> wrote:

> ahaa! Så jeg køre med 2.3.6.ds1-13etch9.
>
> Jeg ville umiddelbart havde troet symbolversionering havde samme
> versionsnummer som programmet, men man lærer hver dag.

Symbolversionering ar samme version som da symbolet blev indført (eller
sidst ændret)

/Sune