Kursusmateriale VB.net
Fra : Lars

Dato : 15-01-10 21:54

Hej, er der nogen af jer der kan anbefale noget godt kursusmateriale i VB.net
Jeg har Visual Studio 2008 standard

Jeg foretrækker engelsk materiale, gerne DVD baseret med pdf'er og evt. video.

Jeg har kigget på flg.:
www.appdev.com/prodfamily.asp?catalog_name=AppDevCatalog&category_name=PV8Product
og
www.appdev.com/prodfamily.asp?catalog_name=AppDevCatalog&category_name=DV8BProduct

Umiddelbart ser det ret godt ud, men har I nogle andre bud.
Op til 3.000,- kr er ok

--
Best regards

Lars

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 17-01-10 01:19

"Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> www.appdev.com/prodfamily.asp?catalog_name=AppDevCatalog&category_name=DV8BProduct
>
> Umiddelbart ser det ret godt ud, men har I nogle andre bud.

Hej Lars

Du synes at have fundet nogle gode kurser... Kender dem og de er fine. Har
selv brugt dem til C#. Kig evt. også på nedenstående... De 2 nederste er
Microsofts egne. har selv gennemgået en del MS certificeringer på det sidste
og gennemgået bl.a. Framework 2.0 MOC's... De er udemærkede.

Check også Visual CertExam Suite for selv-examinering (Test). De er ment som
forberedelse til en egentlig certificering på et Test Center, men kan
sagtens bruges til at vurdere egne evner...

http://www.vtc.com/products/Microsoft-Visual-Basic-2008-Tutorials.htm

http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-536&locale=en-us

http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-505&locale=en-us

Kan jeg evt. hjælpe yderligere, så mailer du bare. Gerne direkte. Adressen i
dette indlæg er fuldt gyldig...

/Finn
++++
MCP, MCTS, A+ Technician, CCNA, MCSE

Fra : Lars

Dato : 17-01-10 15:34

In article <4b525791$0$271$14726298@news.sunsite.dk>, stampe@city.dk says....
> Kan jeg evt. hjælpe yderligere, så mailer du bare. Gerne direkte. Adressen i
> [...]

Hej Finn

Tusind tak for responsen, jeg vil kigge på det

ps: undskyld tid. crosspost

FUT: dk.edb.programmering.basic.visual-basic

--
Best regards

Lars

Fra : Rado

Dato : 18-01-10 03:10

On Fri, 15 Jan 2010 21:54:06 +0100, Lars <nomail@none.com> wrote:

>Hej, er der nogen af jer der kan anbefale noget godt kursusmateriale i VB.net
>Jeg har Visual Studio 2008 standard
>
>Jeg foretrækker engelsk materiale, gerne DVD baseret med pdf'er og evt. video.

Kig evt. på

http://www.safaribooksonline.com/

Der kan du få adgang til flere tusind bøger, videoer og forskelligt
andet for et månedligt beløb.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-01-10 03:12

Lars skrev

> FUT: dk.edb.programmering.basic.visual-basic

Hvis det drejer sig om vb.net så forstår jeg ikke lige den FUT til
tidligere versioner af VB?
Er man begyndt at dele det op så man diskuterer vb.net i vb gruppen?

FUT: ignored

- Peter

Fra : Lars

Dato : 20-01-10 00:22

In article <0152b55a-764d-4de3-95b0-42db53438ff0@l19g2000yqb.googlegroups.com>,
plykkegaard@gmail.com says...

> Hvis det drejer sig om vb.net så forstår jeg ikke lige den FUT til
> tidligere versioner af VB?
> Er man begyndt at dele det op så man diskuterer vb.net i vb gruppen?

Jvf. fundats tilhører Visual Basic:
dk.edb.programmering.basic.visual-basic
VB2008 eller VB.net er blot en nyere version

Du kan læse fundats herunder:

http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.programmering.basic.visual-basic.txt
http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.programmering.dotnet.txt

dk.edb.programmering.dotnet er jvf. fundats mere generel .Net framework, som VB2008 ganske vist
bruger

--
Best regards

Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 20-01-10 01:00

On 19-01-2010 18:21, Lars wrote:
> [...]
>
> dk.edb.programmering.dotnet er jvf. fundats mere generel .Net framework, som VB2008 ganske vist

VB.NET er *ikke* en nyere version af VB ligesom ASP.NET ikke er
en nyere version af ASP og ADO.NET ikke er en nyere version af ADO.

VB.NET spørgsmål hører i mangel af en VB.NET gruppe hjemme i .NET
gruppen.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 20-01-10 01:05

On 19-01-2010 19:00, Arne Vajhøj wrote:

> [...]
> en nyere version af ASP og ADO.NET ikke er en nyere version af ADO.
>
> VB.NET spørgsmål hører i mangel af en VB.NET gruppe hjemme i .NET

MS som må formodes at vide bedst har f.eks. også oprettet separate
hierakier:

microsoft.public.vb.*
microsoft.public.dotnet.languages.vb.*

for henholdsvis VB og VB.NET !

Arne

Fra : Lars

Dato : 20-01-10 23:10

In article <4b56478b$0$269$14726298@news.sunsite.dk>, arne@vajhoej.dk says...
> VB.NET er *ikke* en nyere version af VB

Ikke korrekt, jvf. MSDN:

Free Book - Upgrading Microsoft Visual Basic 6.0 to Microsoft Visual Basic .NET
http://msdn.microsoft.com/en-us/vbrun/ms788236.aspx

--
Best regards

Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-01-10 01:21

On 20-01-2010 17:09, Lars wrote:
> [...]
>
> Ikke korrekt, jvf. MSDN:
>
> Free Book - Upgrading Microsoft Visual Basic 6.0 to Microsoft Visual Basic .NET

Jo aldeles korrekt.

Hvis du nu følger dit eget link og åbner kapitel 2 med
titlen "Visual Basic 6 and Visual Basic .NET: Differences", så
vil du læse følgende:

As we pointed out in Chapter 1, the end result
is not a new version of Visual Basic 6 but an entirely new product:
Microsoft
Visual Basic .NET. The name is important for two reasons. First, Visual
Basic is
still Visual Basic. Second, Visual Basic .NET is not Visual Basic 7.

Mere tydeligt kan det vis ikke siges.

Arne

Fra : Lars

Dato : 22-01-10 00:34

In article <4b579de4$0$280$14726298@news.sunsite.dk>, arne@vajhoej.dk says....
> [...]
> Basic is
> still Visual Basic. Second, Visual Basic .NET is not Visual Basic 7.

Og for at uddybe forståelsen fra chpt. 1:

=3FHow different can Visual Basic .NET be?=3F you
might ask. So before we start discussing the details of upgrading, let=3Fs clear up
any confusion: Visual Basic .NET, the latest version of Visual Basic, is not
merely Visual Basic 6 with a few new features added on. Instead, Visual Basic
has been thoroughly redesigned and restructured.

Grundet "thoroughly redesigned and restructured", kan man kalde det et nyt produkt, omend der i
praksis reelt set er tale om stor opgradering, jvf. "thoroughly redesigned and restructured"

Læser du videre, vil du også bemærke at VB.net er opad kompatibel med VB 6 (chpt. 17)

Du har formentlig heller ikke set noget andet produkt fra MS, som måtte være en opgradering fra
VB 6, vel ?

Med andre ord, skal en VB 6 udvikler videre, så er det VB.net, der er ikke såmeget at
diskutere!

--
Best regards

Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 25-01-10 03:44

On 21-01-2010 18:34, Lars wrote:
> [...]
>
> Læser du videre, vil du også bemærke at VB.net er opad kompatibel med VB 6 (chpt. 17)

Kapitel 17 handler om at MS har lavet et program der kan konvertere
fra VB6 til VB.NET.

Nødvendigheden af et sådan program viser netop VB.NET og VB6 ikke
er kompatible.

MS har også udgivet et tilsvarende program som kan konvertere fra
Java til C#. Så vidt jeg ved uden at nogen har fået den ide at
C# spørgsmål hører hjemme i dk.edb.programmering.java !

> [...]
> VB 6, vel ?
>
> Med andre ord, skal en VB 6 udvikler videre, så er det VB.net, der er ikke såmeget at

VB6 er dødt.

VB6 programmører kan vælge C# eller VB.NET - de fordeler sig
nok ca. 50%-50%.

Men hvis de er glade for VB blok syntaxen, så skal de vælge
VB.NET.

Men fordi et projekt kommercielt erstatter et andet projekt
hører det ikke nødvendigvis hjemme i samme usenet gruppe.

Arne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 25-01-10 08:19

Arne Vajhøj skrev:

> VB6 er dødt.

Det tror jeg, der er både brugere og udviklere, der bliver overraskede
over at høre..

Der udvikles - og afvikles - stadig programmer i VB6, selvom det
naturligvis er for nedadgående (som det bør være).

Der er endda opgaver, der ikke kan løses i VB.NET, men kræver VB6 for at
kunne løses tilfredsstillende (eksempler haves)

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 26-01-10 01:58

On 25-01-2010 02:19, Gert Krabsen wrote:

> [...]
>
> Der udvikles - og afvikles - stadig programmer i VB6, selvom det
> naturligvis er for nedadgående (som det bør være).

Jeg tror stort set ikke at der udvikles nye programmer i VB6.

Der er en stor kodebase og der bugfixes og enhances naturligvis
på den kodebase, fordi det hverken er praktisk eller økonomisk
fornuftigt at omskrive alt fra den ene dag til den anden.

Men produktet er 12 år gammelt, det kan ikke købes længere
og generelt migrerer firmaerne væk fra det så hurtigt som det nu
kan lade sig gøre ude i den virkelige verden.

Det betragter jeg som værende dødt.

> Der er endda opgaver, der ikke kan løses i VB.NET, men kræver VB6 for at
> kunne løses tilfredsstillende (eksempler haves)

Det er nok mest et spørgsmål om hvilke restriktioner man putter ind
i vurderingen.

Arne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-01-10 08:45

Arne Vajhøj skrev:

> Jeg tror stort set ikke at der udvikles nye programmer i VB6.

Jo der gør

> [...]
> og generelt migrerer firmaerne væk fra det så hurtigt som det nu
> kan lade sig gøre ude i den virkelige verden.

Helt enig. "så hurtigt som det nu kan lade sig gøre"..

Nej, det er et banalt faktum..

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 26-01-10 14:08

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det er et banalt faktum..

Hej Gert

Ikke at jeg betvivler din påstand eller vil kunne afvise den, men så da
gerne eksempler (som du selv skriver du har liggende)...

/Finn

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-01-10 16:16

Finn Stampe Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Ikke at jeg betvivler din påstand eller vil kunne afvise den, men så da
> gerne eksempler (som du selv skriver du har liggende)...

Det mest åbenlyse: I VB6 er det muligt at lave applikationer, der ikke
kræver installation på brugerens PC, men kan afvikles f.eks. direkte fra
en USB-stik.

Visual Studio-programmer kræver, at en-eller-anden version af framework
er installeret.

Og hvis f.eks. en PC i en børnehave er koblet op på et kommunalt netværk
kan det være en kompliceret affære

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-01-10 11:27

Lars skrev

> VB2008 eller VB.net er blot en nyere version

Som Arne er inde på så er dette den rigtige gruppe for VB.NET

Der er flere ligheder mellem fx VB og Basic og alligevel har man valgt
lave en seperat gruppe for VB
Det ville være mere oplagt at diskutere VBA programmering i Access i
VB gruppen end VB.NET

Jeg er enig i at fundatsen synes lidt tynd hvis man ikke lige var med
på til diskussionerne i dk.admin før gruppens oprettelse

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-01-10 09:40

Lars skrev

> Med andre ord, skal en VB 6 udvikler videre, så er det VB.net, der er ikke såmeget at
> diskutere!

Jo man diskuterer VB.NET i d.e.p.d og ikke i d.e.p.b.vb
d.e.p.b.vb kan fortsat bruges i fb med fx vba spørgsmål, desuden er
vb6 da langt fra afgået ved døden endnu

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-10 13:07

Arne Vajhøj skrev

> VB6 er dødt.

Så rolig nu

- Peter

Fra : Rado

Dato : 26-01-10 08:55

On Fri, 15 Jan 2010 21:54:06 +0100, Lars <nomail@none.com> wrote:

Rendte lige ind i det her tilbud: fri adgang til alle deres videoer i
1 år: $50.

Fra : Rado

Dato : 26-01-10 08:56

On Tue, 26 Jan 2010 08:54:53 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>On Fri, 15 Jan 2010 21:54:06 +0100, Lars <nomail@none.com> wrote:
>

>Rendte lige ind i det her tilbud: fri adgang til alle deres videoer i
>1 år: $50.

Ups, glemte linket:

http://www.learndevnow.com/