Hvor meget vejer min kat?
Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-10 12:39

Hej.

Jeg er ikke så god til at veje Twix, ej heller mig selv.

Men knægten har efterladt en vægt, som jeg nu har sat nyt batteri i, men jeg
kan ikke finde ud af at omstille denne satan fra Lb til Kg.

Så i skrivende stund, så vejer Twix og jeg 193 Lb, og jeg uden Twix 176 Lb.

Det giver 17 Lb (pund), men det er jo ikke 17 'pund' aka 1/2 kg, så hvor
meget er 17 Lb?

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-10 12:54

Stig Johansen wrote:

> Det giver 17 Lb (pund), men det er jo ikke 17 'pund' aka 1/2 kg, så hvor
> meget er 17 Lb?

Fandt en omregningsfaktor på nettet:
pound (lb) to kg: 0.45359237

Men det giver jo 7,71 kg - kan det passe at en huskat skal veje så meget?

Stig Johansen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 15-01-10 13:16

Stig Johansen skrev:

> Fandt en omregningsfaktor på nettet:
> pound (lb) to kg: 0.45359237
>
> Men det giver jo 7,71 kg - kan det passe at en huskat skal veje så meget?

Prøv at gurgle efter '17 lb cat', så får du diverse billeder af katte i
samme vægtklasse

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-10 13:59

Bjarne S Nielsen wrote:

> Prøv at gurgle efter '17 lb cat', så får du diverse billeder af katte i
> samme vægtklasse

he - ja, det kan jeg godt se, specielt den der 32Lb class, som
(farvemæssigt) ligner Twix:
http://hoaxblog.s3.amazonaws.com/fatboy1.jpg

Men Twix er jo ikke en 'fatboy', jfr:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=11319
og
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=11280
begge taget inden for de sidste nogle måneder.

Så hvis han bliver ved med at vokse, så ender det med han bliver større end
mig, og får overtaget (hvilket han på en måde allerede har :)

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-01-10 14:52

In news:4b506706$0$273$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> typed:

> Så hvis han bliver ved med at vokse, så ender det med han bliver
> større end mig, og får overtaget (hvilket han på en måde allerede har
> :)

Efter billederne at dømme, skal det nok passe at han vejer ca. 7 kg.,
hvilket egentlig ikke er ualmindeligt for en rød hankat, som ihvertfald ikke
går sulten i seng.

Vores hankat Mivser, som ikke er mere, vejede ca. 7 kg, hvilket jeg syntes
var passende hans størrelse taget i betragtning. Han var gråstribet og hvid,
og en stor flot mis lige som Twix.

Hvad "overtaget" angår, tror jeg helt sikkert at han har haft det hele
tiden, han er vist ikke i tvivl om, hvem der bestemmer hjemme hos dig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi

Dato : 16-01-10 11:38

> Men det giver jo 7,71 kg - kan det passe at en huskat skal veje så meget?
'

Det lyder lidt meget, men det kommer også an på om han ér en stor kat, altså
lang og stor af bygning.
Det synes jeg ikke umiddelbart han ser ud til og han er tyndere at se på end
min Mulle/Freddie, der vejer ca. 6.5kg

Det er jo ikke sikkert at vægten vejer præcist. Har du tjekket det?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-01-10 12:02

Heidi wrote:

> [...]
> end min Mulle/Freddie, der vejer ca. 6.5kg
>
> Det er jo ikke sikkert at vægten vejer præcist. Har du tjekket det?

Nej, ikke sådan rigtig (tjekket vægten), men han er markant større end vores
tidligere 2 katte, som var meget små, men da de ikke er mere, så har jeg
ikke noget at sammenligne med(andet end minderne).

Større skal forstås relativt, da både Benni(tidligere), og Lulu(før Benni)
var nogle sprirrevipper, så set i det lys, så er han 'voldsom stor'.

Tanken går på om han skal sættes på 'slankekur' eller ej, da Dr. dyr sidste
år sagde, at hvis denne vægtforøgelse fortsætter, så kan det være
bekymrende.

Men jeg tror jeg forholder mig til om maven buler ud eller ind(i opret
gående tilstand, for hvis han ruller sig sammen, så ligner han nærmest en
klumpfisk), og vil ikke indføre en 'slankekur'.

Stig Johansen

Fra : Heidi

Dato : 16-01-10 23:13

> [...]
> gående tilstand, for hvis han ruller sig sammen, så ligner han nærmest en
> klumpfisk), og vil ikke indføre en 'slankekur'.

Han ser ikke overvægtig ud på de billeder jeg har set...så jeg tror også du
skal undlade en slankekur.
De skal jo altså heller ikke være afpillede og deciderede tynde, slet ikke
her om vinteren :)
Men det er jo bare min mening...
Men du har da ret i at de ikke skal blive (alt) for tykke...

Nyd du bare din store dreng :)))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

http://choco.dk
nu med rigtigt godt vinter tilbud på Summerbird chokolade
(overskuddet går til at hjælpe nødstedte dyr/katte, f.eks. Bæklund
Kattehjem)