Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Renteudvikling af indlån 2009?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 14-01-10 09:50

Jeg søger en tabel der viser renteudviklingen på indlån i hele 2009.

Ved godt at alle banker ikke tilbyder samme rente, men det skal bare være
overordnet.
Husker bare at renten var tæt på 5% i starten af 2009 og nu ligger tættere
på 1%

Nogen der kan hjælpe?

mvh
Rune

Fra : KT

Dato : 14-01-10 17:27

"Rune Vestergaard" <runevFJERNDETTE@runev.dk> wrote in message
> [...]
> overordnet.
> Husker bare at renten var tæt på 5% i starten af 2009 og nu ligger tættere

Hvad betyder overordnet?

Gennemsnit på alt?

Realkreditrenten?

Renten for indlån / udlån?

Renten på hvilket produkt?

Knud

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 14-01-10 18:01

> Hvad betyder overordnet?
>
> Gennemsnit på alt?
>
> Realkreditrenten?
>
> Renten for indlån / udlån?
>
> Renten på hvilket produkt?
>
> Knud

Mit emne hedder: "Renteudvikling af indlån 2009"

Troede at det sagde sig selv jeg mente indlån?

Nordea måske har haft 4% i januar og 1% i december, imens at Danske Bank
måske har haft 4,5% i januar og 1.2% i december.
"Overordnet" er et eller andet for for gennemsnit.

Hed den ca. 4% på landsplan i januar 2009, 3% i Juni 2009, 2% i oktober?

Jeg søger såmænd bare et sted der viser hvordan renten har udviklet sig.

Fra : Elmer

Dato : 14-01-10 21:03

Rune Vestergaard skrev:

> [...]
>
> Hed den ca. 4% på landsplan i januar 2009, 3% i Juni 2009, 2% i oktober?
>
> Jeg søger såmænd bare et sted der viser hvordan renten har udviklet sig.

Det er ikke så simpelt...
Hos nykredit var den først på året ca 3% og sidst på året 1% (cirka)
hos Lån/Spar var den først på året ca 1,5 og sidst på året 5 % - dette
er cirka tal, men viser 2 forskellige udviklinger.
En bankman fortalte mig at det er afhængigt af hvordan banken har klaret
krisen og er et udtryk for om banken mangler indskud eller har for meget
i indskud.

Elmer

Fra : KT

Dato : 16-01-10 10:03

> Mit emne hedder: "Renteudvikling af indlån 2009"
>
> Troede at det sagde sig selv jeg mente indlån?

Det fremgår ikke om det er indlån for dig - altså udlån for banken eller
omvendt.
I øvrigt er det et komplet umuligt spørgsmål at besvare med fornuft.

Jeg har da konto i flere banker - nogen giver mig 0% og andre giver mig 6% -
renteniveauet afhænger jo i høj grad af kontotype samt ikke mindst hvilke
andre engagementer man måtte have med banken.

Knud

Fra : jan

Dato : 15-01-10 10:58

"Rune Vestergaard" <runevFJERNDETTE@runev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overordnet.
> Husker bare at renten var tæt på 5% i starten af 2009 og nu ligger tættere

Her

http://www.danmarksnationalbank.dk/DNDK/minfo.nsf/side/Oversigt_-_Nationalbankens_diskontosatser_fra_1914-_!OpenDocument

Der kan du se diskontoen, og bankernes ind og udlån er normalt diskontoen +
eller - en procentsats.

Fra : jan

Dato : 15-01-10 11:00

> [...]
> overordnet.
> Husker bare at renten var tæt på 5% i starten af 2009 og nu ligger tættere

Diskontoen var 3,5 % 1 januar 2009

og 1 % 31 december 2009

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 15-01-10 13:04