TDC Box (Sagem 3504) og egen router
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 22:30

Hej

Er der nogen som har erfaring med eller et bud på, hvordan jeg sætter
TDC Box (Sagem 3504) om så jeg kan sætte min router (Dlink DIR-855)
bagefter den?

TDC er ikke til nogen hjælp, de siger at jeg kan slå routeren fra på
siden, men det er kun Wifi der bliver slået fra.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 14-01-10 13:13

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4b4e3b63$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Box (Sagem 3504) om så jeg kan sætte min router (Dlink DIR-855) bagefter

En mulighed: sæt et kabel fra en af de gule stik bagpå TDC BOX'en til
D-Link'ens LAN-porte og disable DHCP-serveren i din D-Link.

> TDC er ikke til nogen hjælp, de siger at jeg kan slå routeren fra på
> siden, men det er kun Wifi der bliver slået fra.

Og det fordi, at det er usupporteret udstyr.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-10 15:49

On 14/01/10 13.13, Søren Bøgh Nielsen wrote:
> [...]
> D-Link'ens LAN-porte og disable DHCP-serveren i din D-Link.

> Og det fordi, at det er usupporteret udstyr.

Det var også det jeg havde tænkt, men så skal jeg forwarde porte og
uddele ip-adresser fra TDC-boxen, og det vil jeg helst have Dlink'en
til, da den er mere flexibel.

Allerhelst ville jeg have TDC-boxen til bare at være modem og
ip-telefonadaptor.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 14-01-10 16:07

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4b4f2ebe$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er mere flexibel.
>
> Allerhelst ville jeg have TDC-boxen til bare at være modem og

Nej, det er på ingen måde nødvendigt. Jeg har selv samme opsætning (dog med
en Linksys i stedet) og har ikke gjort andet. Min TDC BOX håndterer så VoIP,
TV, en switch og en NAS.

Du behøver ikke nødvendigt at lave portforwarding.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-10 16:16

On 14/01/10 16.07, Søren Bøgh Nielsen wrote:
> [...]
> TV, en switch og en NAS.
>
> Du behøver ikke nødvendigt at lave portforwarding.

Jeg har allerede nu forwarded porte på min Dlink. Dem skal jeg vel
"flytte" over på TDC-boxen?

Fra : JK

Dato : 16-01-10 18:43

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4b4f3522$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg har allerede nu forwarded porte på min Dlink. Dem skal jeg vel
> "flytte" over på TDC-boxen?

Ja hvis du skal bruge forwarden, og i en tdc box er der kun TDC der kan
konfigurere nyt i, og det tager de sig så rigtig godt betalt for.

Skal du undgå dette og have egen router på så skal du have din router
direkte på og så mister du telefoni og evt. tv del.

Men mener du skal aftale det med TDC, det skulle vi da vi fik homework duo

Hilsen

John

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 16-01-10 19:08

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev i en
meddelelse news:4b51facc$0$4821$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja hvis du skal bruge forwarden, og i en tdc box er der kun TDC der kan
> konfigurere nyt i, og det tager de sig så rigtig godt betalt for.

Nej, da. Du kan nemt selv lave portforwarding i den: http://tdc.dk/8400 - at
det så koster, hvis TDC skal gøre det, er for så vidt korrekt nok. Det er
kun på erhversløsninger, at der (oftest) er nix pille.

> Skal du undgå dette og have egen router på så skal du have din router
> direkte på og så mister du telefoni og evt. tv del.

Kan du uddybe?

Søren

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 16-01-10 19:08

> [...]
meddelelse news:4b4f3522$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har allerede nu forwarded porte på min Dlink. Dem skal jeg vel

Sandsynligvis, ja.

Søren

Fra : GiWeo

Dato : 16-01-10 19:12

Hej

> [...]
>
>TDC er ikke til nogen hjælp, de siger at jeg kan slå routeren fra på
>siden, men det er kun Wifi der bliver slået fra.

Jeg har opdøbt min TDC til 192.168.2.1 og har så sat min egen
192.168.1.1 på bagefter - det virker fint efter hensigten !