Jeg er ved, at bleve van(d)vittig!
Fra : Benny

Dato : 13-01-10 01:34

Hej.
Mine 2 katte Ping og Pong har en dum vane, som er ved, at drive mig tosset.
De skubber rundt med alle vandskålene. Kattene er i vægtklasse 5,2 og 5,5
kg.

Vandskålene i plast blev vendt rundt(bunden opad) og jeg skulle så tørre op
efter dem. jeg har købt nogle store porcelænskåle til dem og de bliver ikke
vendt rundt, men de flyttet dem rundt på gulvet, så det plasker rimeligt
meget.

jeg har prøvet, at opdrage dem med en "vandpistol", men de racer stadigvæk
rundt med dem. jeg har 2 andre vandskåle stående i udestuen og de bliver
henholdsvis vippet og flyttet rundt. det er også større porcelæn skåle. den
ene er med lille bund, så den vipper de hele tiden. 2 sekunder efter
opfyldning, så lyder der et "klonk" og de plasker med vandet.

Er der nogen, som har en god fidus til hvordan jeg kan få vandskålene til,
at blive stående, som de bør. jeg kan ikke sømme dem fast. Jeg har tænkt på
det

Benny

Fra : Jan Andersen

Dato : 13-01-10 07:39

"Benny" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen, som har en god fidus til hvordan jeg kan få vandskålene
> til, at blive stående, som de bør. jeg kan ikke sømme dem fast. Jeg har

Kunne disse være en løsning?
http://hjem.dk/personligt-familie/dyr/hunde/foder-vandskaale/default.aspx?gclid=CM6xiKbgoJ8CFYsz3godlmRzLQ

Mvh
Jan

Fra : Intet Navn

Dato : 13-01-10 10:59

Benny wrote:

> Er der nogen, som har en god fidus til hvordan jeg kan få vandskålene
> til, at blive stående, som de bør. jeg kan ikke sømme dem fast. Jeg har
> tænkt på det

Det lyder jo lidt som om at skålene også er blevet legetøj, så hvis du
kunne forhindre skålene i at være underholdende, ville kræene nok
hurtigt miste interessen for at skubbe rundt med dem.

Hvad med selvklæbende velcrobånd mellem skålen og det sted det er
meningen den skal stå? (Bare rent midlertidigt forstås!)

/claus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-10 09:31

"Benny" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> writes:

> Er der nogen, som har en god fidus til hvordan jeg kan få vandskålene
> til, at blive stående, som de bør. jeg kan ikke sømme dem fast. Jeg
> har tænkt på det

Hæng dem op på væggen? Altså vandskålene, ikke kattene!

Du kan evt. prøve med noget af det dersens skridsikre noget man bruger
på skibe. Måske giver det så meget modstand at kræene ikke kan skubbe,
men jeg ville ikke satse på det.

Mvh Trine

--
Besøg Butik Triane, hvor du finder et stort udvalg i havenisser,
skulpturer, Gjøltrolde, lys, Willow Tree, kurve og meget andet!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-10 12:22

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Du kan evt. prøve med noget af det dersens skridsikre noget man bruger
> på skibe. Måske giver det så meget modstand at kræene ikke kan skubbe,
> men jeg ville ikke satse på det.

Er på tilbud i Fakta i denne uge.

Mvh Trine

Fra : Benny

Dato : 16-01-10 21:02

> [...]
>
> Du kan evt. prøve med noget af det dersens skridsikre noget man bruger
> på skibe. Måske giver det så meget modstand at kræene ikke kan skubbe,

Jeg fandt en stump af omtalte "gummimåtte" og har nu testet det i 3 dage.
Det ser ud til, at de nu lader vandskålene være i fred. Lad os alle krydse
fingerne.
Benny

Fra : battlefields

Dato : 13-01-10 18:36

"Benny" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, som har en god fidus til hvordan jeg kan få vandskålene
> til, at blive stående, som de bør. jeg kan ikke sømme dem fast. Jeg har

Hej
Du kan også prøve med en vandautomat. Vi købte en i Farmland, jeg tror den
er til 2 liter.
Hilsen Vibeke

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 13-01-10 20:01

battlefields skrev:
> [...]
>>
> Hej
> Du kan også prøve med en vandautomat. Vi købte en i Farmland, jeg tror den

Den perfekte løsning for alle vores katte:
http://www.zooplus.de/shop/katzen/fressnapf/katzentraenke/7194

Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 14-01-10 19:23

> [...]
>
> Er der nogen, som har en god fidus til hvordan jeg kan få vandskålene
> til, at blive stående, som de bør. jeg kan ikke sømme dem fast. Jeg har

Mine får vand i brusekabinen.
Men det er nu ikke fordi de vælter vandskålene,
Nej Vandet skal skovles ud på fliserne før der kan drikkes.
Det er nu mest Kosmos der er en gris med vand.

Rocke skovler sin tørfodder ud af skålen og så kan knaseklumpen spises,
sådan er det vist bare.

Mvh Allan