USBboot to DVDboot
Fra : jos

Dato : 12-01-10 11:36

Nu er det lykkedes mig at få lavet en bootbar USBnøgle, med en masse
værktøjer jeg ofte bruger.

Hvordan får jeg kopieret alt til en bootbar DVD? Hvis jeg bruger mit
brændeprogram (Ashampoo eller Sonic[win]) lægger alt fra usb tilimaget og
vælger "Make Bootable" bliver skiven brændt fejlfrit, men under
efterfølgende opstart for jeg fejl under boot
"Error in LoaderModule"

Kender nogen noget USB2DVD-værktøjer som også laver bootsektor (Lin eller
Win) ?

finn

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 12-01-10 13:22

On 01/12/2010 11:36 AM, jos wrote:
> Nu er det lykkedes mig at få lavet en bootbar USBnøgle, med en masse
> værktøjer jeg ofte bruger.
>
> Hvordan får jeg kopieret alt til en bootbar DVD?

På Fedora har jeg brugt revisor til at lave dette.

Den gør det i omvendt rækkefølge.

Den laver først et .iso image
til en bootbar CD/DVD.

Dette image kan så efterfølgende
bruges til at lave en bootbar USB nøgle.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25

Fra : jos

Dato : 12-01-10 13:40

> Den laver først et .iso image
> til en bootbar CD/DVD.
>
> Dette image kan så efterfølgende
> bruges til at lave en bootbar USB nøgle.
>
> Mogens
Tak for responce.
Det er stort set sådan jeg har fået lavet min USBnøgle
Nu har jeg så fået lavet så mange ændringer på min nøgle, at jeg gerne vil
have en Ny DVD -
- Og det synes at drille mig ;(
Jeg har også den originale bootbare DVD på en .iso fil, men ligesåsnart jeg
laver en ændring med eks. Isomagic, går bootprocessen i udu.

finn