Statisk metode generics og statiske import~
Fra : Soren AD

Dato : 12-01-10 15:46

Hejsan NG,

Jeg har lidt problemer med type-inferens ved statiske metoder som bruger
generics. Se eksemplet herunder. Det jeg gerne vil er selvf. det som
ikke virker

Jeg ville gerne have det virker, da det er til noget builder hvor der
bruges statiske imports - hele ideen er at det er noget lettere at
skrive kun metode(..) end Blabla.<Type>metode(..)

Findes der nogen workarounds for at få type-inferensen til at virke over
flere "led" ?

---
package prototype;

public class TypeInfTest {

public static class Container<V, E> {
}

public interface Generator<V, E> {
public void apply(Container<V, E> container);
}

public static class MyGenerator<V, E> implements Generator<V, E> {
@Override
public void apply(Container<V, E> veContainer) {
// whatever
}
}

public static <V, E> Generator<V, E> generator() {
return new MyGenerator<V, E>();
}

public static <V, E> Container<V, E> execute(Generator<V, E> generator) {
Container<V, E> c = new Container<V, E>();
generator.apply(c);
return c;
}

// virker
Container<String, String> c0 = execute(null);

// virker
Container<String, String> c1 = execute(TypeInfTest.<String, String>generator());

// virker
Container c2 = execute(generator());

// virker IKKE
Container<String, String> c3 = execute(generator());
}

}
---

Mvh,
Søren

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 13-01-10 04:23

On 12-01-2010 09:45, Soren AD wrote:
> [...]

> Container c2 = execute(generator());
>
> // virker IKKE
> Container<String, String> c3 = execute(generator());

SÃ¥ vidt jeg ved laver Java kun type inferens ved assignment - ikke
ved argumenter til kald.

Altså: bad luck.

Arne

Fra : Soren AD

Dato : 13-01-10 10:21

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> SÃ¥ vidt jeg ved laver Java kun type inferens ved assignment - ikke
> ved argumenter til kald.

Ah ok, det var lige den information jeg ikke kunne finde, tak!

> Altså: bad luck.

(Men, med den nye viden kan jeg internt i API gøre lidt antagelser så
det udadtil virker fornuftigt :)

Mvh,
Søren