HTTPS -> server for lang tid om at svare
Fra : JSH [9800]

Dato : 11-01-10 22:03

Hej
Jeg har TDC Home Trio og en Netgear WGR614 router.

Jeg har i den seneste tid haft utroligt svært ved at komme ind på sider der
starter med HTTPS

Eks. Telmore og Jyske Net Bank

Jeg har pc med Vista Home, Win XP Pro, Win Home og en Iphone. Det er samme
problem med alle - serveren er for lang tid om at svare.

I dag kontaktede jeg telefonisk TDC og de oplyste at de ikke havde et
problem, men at det formentligt var firewallen i Netgear routeren, der var
problemet.

Er der nogen der kan hjælpe.

Fra : Ole C

Dato : 11-01-10 22:45

JSH [9800] skrev blandt andet:

> [...]
>
> I dag kontaktede jeg telefonisk TDC og de oplyste at de ikke havde et
> problem, men at det formentligt var firewallen i Netgear routeren,

TDC-folkenes forklaring lyder noget søgt - medmindre du selv har pillet ved
routerens indstillinger. Men en reset af routeren og fornyet opsætning kan
afklare det.....
Du skriver ikke om der er tale om en trådløs forbindelse - i givet fald
synes jeg du skulle prøve om fejlen også optræder med en kablet forbindelse
mellem router og pc.
Jeg hælder umiddelbart til noget med browserens sikkerhedsindstillinger. Du
kan jo prøve at lægge de omtalte adresser ind under
Funktioner>Internetindstillinger>Sikkerhed>Websteder du har tillid til.

--
vh
Ole C

Fra : JSH [9800]

Dato : 11-01-10 23:14

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Du kan jo prøve at lægge de omtalte adresser ind under
> Funktioner>Internetindstillinger>Sikkerhed>Websteder du har tillid til.

Hej
Jeg har ikke pillet ved routeren.
De fleste pc-ere kører trådløst, men min pc er på kabel.
Jeg har som sagt prøvet på pc-ere med Win XP Home, Windows Vista, Windows XP
Pro og en IPhone, der kobler på via WIFI. Alle får at vide, at serveren er
for lang tid om at svare.

Fra : Ole C

Dato : 12-01-10 00:20

JSH [9800] skrev blandt andet:

> [...]
> Windows XP Pro og en IPhone, der kobler på via WIFI. Alle får at
> vide, at serveren er for lang tid om at svare.

Tja - så har TDC-folkene måske ret.....
Så er der det forslag du kan læse i et andet indlæg - en lave en reset af
routeren - eller måske af afinstallere IE8 og se om fejlen så også optræder,
når du går tilbage til IE7.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 12-01-10 09:59

Ole C skrev:

> Tja - så har TDC-folkene måske ret.....

Det er måske relativt let at kontrollere. Jeg har for nylig fået en
10/10 Mbit fiberforbindelse fra Sydenergi/ComX og oplevede meget lange
svartider (også på http). Jeg fandt på at skifte navneservere til
OpenDns, hvilket løste problemet.

Primær DNS: 208.67.222.222

Sekundær DNS: 208.67.220.220

Så det var altså navneserverne, der af en eller anden grund var langsomme.

Hvis det hjælper, kan du jo vælge (som jeg har gjort) bare at køre
videre med OpenDNS eller at brokke dig igen til TDC.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Ole C

Dato : 12-01-10 10:50

Jens Chr. Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> 10/10 Mbit fiberforbindelse fra Sydenergi/ComX og oplevede meget lange
> svartider (også på http). Jeg fandt på at skifte navneservere til

Nu er det jo ikke den fejlmulighed TDC-folkene henviser til, men at den
skyldes routerens firewall....

I øvrigt kan der være mange gode grunde til at bruge OpenDNS, men i de år
jeg var abonnemet hos TDC, har jeg nu ikke oplevet problemer med deres
navneservere.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-01-10 10:56

On Tue, 12 Jan 2010 09:59:28 +0100, "Jens Chr. Jensen"
<jcjensen@esenet.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis det hjælper, kan du jo vælge (som jeg har gjort) bare at køre
>videre med OpenDNS eller at brokke dig igen til TDC.
Han kan også undersøge om han benytter den DNS som hans udbyder
anbefaler, gør man ikke det (benytter man feks. en anden udbyderens
DNS) kan man opleve meget lange svartider.

/Hans

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 11-01-10 23:35

On Mon, 11 Jan 2010 22:03:27 +0100, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>I dag kontaktede jeg telefonisk TDC og de oplyste at de ikke havde et
>problem, men at det formentligt var firewallen i Netgear routeren, der var
>problemet.
Har du prøvet at frakoble firewallen i routeren ?
Hvis det hjælper har du en forklaring på hvad det er som driller.

Evt. lån en router af en bekendt og test med den.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-01-10 20:58

Ole C wrote:

> I øvrigt kan der være mange gode grunde til at bruge OpenDNS, men i de
> år jeg var abonnemet hos TDC, har jeg nu ikke oplevet problemer med
> deres navneservere.

TDCs DNS resolvere giver forkerte svar for nogle adresser

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-01-10 01:37

Ole C wrote:

> Generelt? - og hvilke?

Jeg tænker på statens censurfilter, f.eks. thepiratebay.org

--
Jesper Lund