Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Krügerrands
Fra : Elmer

Dato : 10-01-10 12:40

Jeg har et par Krügerrands (guldmønt på 1 ounce (31gr)) som jeg gerne
vil realisere, hvordan gør jeg det bedst?

Verdensmarkeds prisen på guld er ca 200kr/gr, men de guldhandlere jeg
har set på nettet vil kun give 140 -200kr/gr.

Gode råd modtaget gerne.

Elmer

Fra : Ole C

Dato : 10-01-10 13:12

Elmer skrev blandt andet:

> [...]
>
> Verdensmarkeds prisen på guld er ca 200kr/gr, men de guldhandlere jeg
> har set på nettet vil kun give 140 -200kr/gr.

200 kr/gr er vel også i orden, hvis verdensmarkedsprisen faktisk er cirka
200 kr/gr...?

--
vh
Ole C

Fra : Elmer

Dato : 11-01-10 19:30

Ole C skrev:

> 200 kr/gr er vel også i orden, hvis verdensmarkedsprisen faktisk er
> cirka 200 kr/gr...?

Beklager det var min fejl. De købs priser jeg har set på nettet er max
150kr/gr. Ellers har du ret

Elmer

Fra : Ole C

Dato : 11-01-10 21:00

Elmer skrev blandt andet:

> Beklager det var min fejl. De købs priser jeg har set på nettet er max
> 150kr/gr. Ellers har du ret

Ok.
Men mon ikke du overser, at salgs- og købspris ikke er den samme?

--
vh
Ole C

Fra : Elmer

Dato : 12-01-10 17:54

Ole C skrev:

> Ok.
> Men mon ikke du overser, at salgs- og købspris ikke er den samme?

Du har ret, men hvor stor forskel vil man (jeg) acceptere? Jeg tror jeg
har fundet løsningen: Jeg sælger på QXL, eller evt på ebay.de, hvor
prisen ser ud til at være lidt bedre.
Prisen på QXL er ca 5200,- og jeg har set på nettet at jeg kan købe en
til 5700,-