rm: cannot remove b{,c}': No such file or ~
Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-01-10 10:57

Hvorfor bliver der først klaget over b{,c} men senere ikke?
Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke i et for-loop?

$ touch a b{,c}
$ ls
a b bc
$ for FILE in "a b{,c}"; do rm $FILE; done
rm: cannot remove `b{,c}': No such file or directory
$ ls
b bc
$ rm b{,c}
$ ls
$

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-10 12:26

Lars Stokholm skrev:
> [...]
> $ ls
> a b bc
> $ for FILE in "a b{,c}"; do rm $FILE; done

do rm "$FILE"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-01-10 12:28

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> do rm "$FILE"

Hov

for FILE in a b{,c}; do rm "$FILE"; done

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-01-10 19:16

On 2010-01-10, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Hov
>
> for FILE in a b{,c}; do rm "$FILE"; done

Tak for det.