Diskonto, mindsterente, folio og Nati
Fra : Hans Oluf Kjær

Dato : 10-01-10 01:45

Der flyver mange begreber rundt i den økonomiske verden. Er der en vis
mand, der kan give mig en forklaring på forskellen på eller definition
af følgende økonomiske begreber, som en ikke-økonomi uddannet mand som
jeg kan forstå .

Det skal siges, at det er af ren og skær sund nysgerrig interesse
indenfor samfundet, at jeg stiller spørgsmålet.

- Diskonto(rente)
- Mindsterente
- Folio
- Nationalbankens udlånsrente.

Alle 4 ting fundet i forbindelse med Nationalbankens hjemmesider eller
andre sider, der henviser til Nationalbanken

Hans O. Kjær

Fra : Poul Christensen

Dato : 10-01-10 11:08

Hans Oluf Kjær <H@O.k> wrote in news:4b4922f1$0$4817$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
>
> Alle 4 ting fundet i forbindelse med Nationalbankens hjemmesider eller
> andre sider, der henviser til Nationalbanken

Har du set nationalbankens forklaringer på
http://www.nationalbanken.dk/DNDK/pPolitik.nsf/side/Instrumenter!
OpenDocument

Om mindsterenten gælder det i øvrigt at det er at skattemæsigt begreb.
Opfylder en obligation o a mindsterenten på udstedelsestidspunktet er
kursgevinster på obligationen skattefrie for personer.

mvh ppoul christensen