Write of address 00000000
Fra : Kurt G

Dato : 08-01-10 13:47

Jeg har et problem med en fejlmelding ved brug af Delphi5 i på en WinXP. Om
det er Delphi eller Win, der er skyld i fejlen ved jeg ikke!

Jeg har erklæret følgende:
Type
DataArray = Record
End;

Var
DataTabel : Array of DataArray;
DataTabel2 : Array of DataArray;
DataLinie : DataArray;

Når jeg vil køre følgende:
Datatabel2[Linie].PNr := Datatabel[Linie].PNr;
eller
DataLinie := Datatabel[Linie];
Datatabel2[Linie] := DataLinie;

får jeg altid følgende fejlmelding:

Access violation at address 00427F7 in module 'CDRegister.exe'. Write of
address 00000000.

Er der nogen, der kender det?

Mvh Kurt

Fra : Peter

Dato : 08-01-10 17:43

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Datatabel2[Linie] := DataLinie;
>
> får jeg altid følgende fejlmelding:
>
> Access violation at address 00427F7 in module 'CDRegister.exe'. Write of

Har du brugt SetLength på dine arrays?

/HK

Fra : Kurt G

Dato : 08-01-10 18:02

"Peter" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

KLIPPET

> Har du brugt SetLength på dine arrays?
>
> /HK

Ja, et enkelt sted!

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 08-01-10 23:44

> "Peter" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
>>>
> KLIPPET

> Ja, et enkelt sted!
>
> Mvh Kurt

Nu har jeg fjernet SetLength og i stedet defineret en fast størrelse på
Array-et.
Derved forsvandt fejlene, så der er nok en fejl i Delphi5 på det punkt!

Tak for hjælpen.

Mvh Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-01-10 23:58

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Derved forsvandt fejlene, så der er nok en fejl i Delphi5 på det punkt!

Næppe, men hvis det virker for dig, så fred være med det.

Fra : Kurt G

Dato : 09-01-10 09:22

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Næppe, men hvis det virker for dig, så fred være med det.

Hvad tror du så, der er årsag til fejlmeldingen?
Mvh Kurt

Fra : Peter

Dato : 09-01-10 11:28

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du så, der er årsag til fejlmeldingen?

DataLinie := Datatabel[Linie];

Sikkert fordi værdien i din Linie variabel ligger uden for det område du har
defineret med SetLength.

/HK