VB2008 Seriel port
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-10 13:54

Hej,

Jeg har lavet en class i vb2008 der henter data fra en seriel port, det skal
bruges til at logge data på Fbus af nokia...

Den class parser dataene til dataene direkte i recieve event, ikke noget med
at stå og vente, men en statemachine der bliver kørt igennem og dataene
bliver gemt i en struct direkte, og der tjekkes for checksum etc. inden
denne event rejser et nyt event selve main programmet bruger til at læse
hele datapakken ud, og sletter data.

Alt detter fungere egentlig fint. det kører med 115.200 baud rate.

Jeg has så lavet 2 af disse classes fordi jeg skal logge RX & TX.., men jeg
får dem ikke ind tids korrekt, som om det ene RX event har højere prioritet,
eller den bliver i event så længe der kommer data???

Det det ender op med er mine frames ikke passer korrekt sammen tidsmæssigt.

Jeg har indtil videre kørt i debuggeren på en T43P, ville det kunne give
mere spark at lave EXE og køre uden debuggeren?, eller er det ikke et speed
problem...

Der kommer en del data..

Håber nogle har nogle ideer, selvom det er svært at forklare

Kasper