3D-briller og Avatar ?
Fra : Peter Heide

Dato : 08-01-10 03:56

De 3D-briller man får udleveret til Avatar. Kan de kun bruges til Avatar
eller kan de feks bruges til en DVD/Blueray-udgivelse som denne ; My Bloody
Valentine 3D (
http://www.blockbuster.dk/ImagePopup.aspx?imagePath=/Files/Billeder/MediaDB/Thumbs/12/PROD428451_jpg.jpg)
eller er det dem med blå og rød glas ?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-01-10 16:12

Peter Heide skrev:

> De 3D-briller man får udleveret til Avatar. Kan de kun bruges til
> Avatar eller kan de feks bruges til en DVD/Blueray-udgivelse som
> [...]

Og kan dem man fik til "Op" bruges til at se "Avatar" med?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : carlsen

Dato : 08-01-10 08:46

On 8 Jan., 16:12, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Og kan dem man fik til "Op" bruges til at se "Avatar" med?
>
> --
> Jørgen Grandtwww.hamigen.dk

Ja, hvis det er den samme biograf, du besøger.
JC

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-01-10 20:13

carlsen skrev:

> Ja, hvis det er den samme biograf, du besøger.

Okay. Men nu blander min kloge kone sig igen og fortæller, at bifferne
ikke kan administrere billetsalg /med/ kontra /uden/ 3D-briller. Prisen
skulle efter sigende være den samme, og så er man jo lige vidt.

--
Jørgen Grandt

Hellere bide førerulvene i haserne
- end tingene i sig og tænderne sammen!

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-01-10 09:54

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> declared in:
4b4783b3$0$272$14726298@news.sunsite.dk :

Det er i hvert fald et mindste krav. Nogle biografer udleverer
briller med glas i to forskellige farver. Andre udleverer briller
hvor glasset ikke er farvet, men polariseret.

Kan de individuelle film ikke også have forskellig 3d-teknik?

> Okay. Men nu blander min kloge kone sig igen og fortæller, at bifferne
> ikke kan administrere billetsalg /med/ kontra /uden/ 3D-briller.
> Prisen skulle efter sigende være den samme, og så er man jo lige vidt.

Jeg mener at have hørt om biografer, der netop solgte billeter både med
og uden briller, men det kan blot have været tale om spekulation.
Nogle biografer indsamler brillerne efter filmen, andre udleverer helt
nye briller ved hver forevisning.

Fra : carlsen

Dato : 09-01-10 12:51

On 9 Jan., 09:53, "Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilga...@adslhome.dk.dk>
wrote:
> [...]
> og uden briller, men det kan blot have været tale om spekulation.
> Nogle biografer indsamler brillerne efter filmen, andre udleverer helt

-------------------

Prøv engang at læse denne artikel, fundet ved at google.

http://ing.dk/artikel/105198-saadan-faar-avatar-3d-effekter-i-de-danske-biografer

mvh Jørgen Carlsen

Fra : Mr. D

Dato : 10-01-10 00:13

"carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv engang at læse denne artikel, fundet ved at google.
>
> http://ing.dk/artikel/105198-saadan-faar-avatar-3d-effekter-i-de-danske-biografer
> mvh Jørgen Carlsen

Det lød noget nedladende. Hvis jeg vil google noget, så gør jeg det, og hvis
jeg har lyst til at snakke med eller spørge rigtige levende mennesker, så
snakker og spørger jeg bl.a. i denne gruppe. Desuden er artiklen for lang i
forhold til det oprindelige meget enkle spørgsmål, og jeg kan heller ikke
se, at den giver et svar.

Jeg kunne også godt tænke mig at få noget at vide i forhold til denne tråds
oprindelige spørgsmål, hvis nogen ved noget om det.
simon

Fra : CK®

Dato : 10-01-10 11:24

Mr. D skrev:

> Det lød noget nedladende.

Arh, come on, nedladende? Det synes jeg nu ikke.
Carlsen har fundet en artikel om 3D i danske biografer, og han fortæller
ovenikøbet hvordan han har fundet den. Om den så er totaluddybende i
forhold til det oprindelige spørgsmål ved jeg ikke, men den er vel
stadig on-topic.

Er ikke ude på at atarte en flame-war, det var bare min mening for ca.
50 øre.

God søndag til alle!

Claus

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-01-10 11:29

Mr. D <sigri@detiparantesemail.dk> declared in:
4b490d7d$0$269$14726298@news.sunsite.dk :
> "carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne også godt tænke mig at få noget at vide i forhold til denne
> tråds oprindelige spørgsmål, hvis nogen ved noget om det.
> simon

Det kommer som nævnt an på hvilke af brilletyperne du får udleveret ved
Avatar-forestillingen.
Baseret på traileren for 3d-udgaven, vil jeg mene at det er de blå-røde
briller du skal have fat i.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-01-10 11:42

Thomas Hejl Pilgaard <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> declared in:
018de363$0$14196$c3e8da3@news.astraweb.com :
> [...]
> ved Avatar-forestillingen.
> Baseret på traileren for 3d-udgaven, vil jeg mene at det er de

Eller også skal de være grønne/magenta, som er krævet for at se
følgende klip fra filmen i 3d:
http://www.youtube.com/watch?v=pkYqZgQJ6pU

Carlsens link fortæller i hvert fald med tydelighed, at de ikke-farvede
(polariserede) briller ikke kan bruges, da det kræver at afspilnings-
mediet (TV eller monitor) kan polarisere signalet. Og det er netop
derfor, der tales om at dén 3d teknik vil kræve nye TV-apparater.
Den illustrerer også med tydelighed, at der er en del forskellige
brilletyper rundt om i landets biografer.

Den gammeldags 3d-effekt med de to forskelligt-farvede glas, leverer
ikke helt så flot et resultat, men kan som bekendt afspilles på
eksisterende medier og er sandsynligvis den, der bruges til MBV3D.
Det vil dog nok igen kræve briller med glas, der har den helt
rigtige farve, for at filtrere bølgelængderne korrekt.

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR & Aion.

Fra : Peter Heide

Dato : 12-01-10 04:02

"Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Avatar-forestillingen.
> Baseret på traileren for 3d-udgaven, vil jeg mene at det er de blå-røde

en kollega der har været inde og se filmen i 3d fik udleveret noget der
ligner lette solbriller med ens glas og ikke de blå/røde.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-01-10 08:31

Peter Heide <salute@vip.dk> declared in:
4b4be62d$0$276$14726298@news.sunsite.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen

> en kollega der har været inde og se filmen i 3d fik udleveret noget
> der ligner lette solbriller med ens glas og ikke de blå/røde.

Jeg har fået begge slags udleveret.
Det kommer som nævnt an på biografen.

Fra : Peter Heide

Dato : 30-01-10 02:48

> Peter Heide <salute@vip.dk> declared in:
> 4b4be62d$0$276$14726298@news.sunsite.dk :

> Jeg har fået begge slags udleveret.
> Det kommer som nævnt an på biografen.

hmmm...vil de blå/røde ikke gå lidt ud over farverne i filmen ?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 30-01-10 07:46

Peter Heide <salute@vip.dk> declared in:
4b638fe5$0$270$14726298@news.sunsite.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen

> hmmm...vil de blå/røde ikke gå lidt ud over farverne i filmen ?

Sikkert en smule.
Jeg oplevede det dog ikke som noget man lagde mærke til.