Billeje i Atlanta
Fra : Preben Andersen

Dato : 07-01-10 15:45

Jeg har fået tilbud på en bil fra Herz, Fullsize, 20 dage, alle
forsikringer, fuld tank, kr. 6550,-. I maj måned.
Er det OK, eller er der noget, der er bedre (ikke Alamo!)?
--
mvh/Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-01-10 16:11

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har fået tilbud på en bil fra Herz, Fullsize, 20 dage, alle
> forsikringer, fuld tank, kr. 6550,-. I maj måned.
> Er det OK, eller er der noget, der er bedre (ikke Alamo!)?

..... det skulle så være Hertz

Fra : Jensb

Dato : 07-01-10 17:11

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået tilbud på en bil fra Herz, Fullsize, 20 dage, alle
> forsikringer, fuld tank, kr. 6550,-. I maj måned.
> Er det OK, eller er der noget, der er bedre (ikke Alamo!)?

Tja, nu har de jo mange forskellige slags biler.
Men søger jeg på Hertz gennem FDM-Travel på 20 dage i maj, så får jeg f.eks.

- CHEVROLET IMPALA (el. lign.) fullsize, car 5.770 kr.
- GRAND MARQUIS (el. lign.) premium, car 6.170 kr.

Så umiddelbart virker det ikke billigt.

Jens

Fra : Preben

Dato : 07-01-10 18:06

"Jensb" <ingen@spam.til.mig> skrev i meddelelsen

> [...]
> f.eks.
>
> - CHEVROLET IMPALA (el. lign.) fullsize, car 5.770 kr.
> - GRAND MARQUIS (el. lign.) premium, car 6.170 kr.

Næh, det har du da ret i. Det var netop en Impala, jeg blev tilbudt.
Jeg går ud fra, at dine priser også er inkl. alle forsikringer.
--
mvh/Preben

Fra : Jensb

Dato : 07-01-10 18:38

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Jensb" <ingen@spam.til.mig> skrev i meddelelsen

> Næh, det har du da ret i. Det var netop en Impala, jeg blev tilbudt.
> Jeg går ud fra, at dine priser også er inkl. alle forsikringer.

Ja det skulle være med alle forsikringer.

Dog er det vist ikke med en fuld tank benzin. Eller dvs. man modtager den
med fuld tank, men skal også returnere med fuld tank. Men en tank benzin i
USA koster jo ikke meget.

Er din pris en du selv har fundet på Hertz.com?

Jens

Fra : Preben

Dato : 07-01-10 23:06

> [...]

> USA koster jo ikke meget.
>
> Er din pris en du selv har fundet på Hertz.com?

Nej, jeg fik en pris fra et bureau. Hos Hertz.com er det endnu billigere,
men jeg er lidt usikker på, om alle nødvendige forsikriner er med.
Hos Hertz konter en Impala kr. 5437,70 for 20 dage, men et par hundrede er
vel værd at betale mere hos FDM for at være helt sikker.
--
mvh/Preben

Fra : Steen Hansen

Dato : 07-01-10 22:43

On Thu, 7 Jan 2010 15:45:08 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Jeg har fået tilbud på en bil fra Herz, Fullsize, 20 dage, alle
>forsikringer, fuld tank, kr. 6550,-. I maj måned.
>Er det OK, eller er der noget, der er bedre (ikke Alamo!)?

Prøv budget.dk

De var billigst sidst jeg var i Amerika, de er også tilmeldt deres
betalignsveje, så kan man bare køre uden at skulle hen og betale hver
gang man skal køre på deres betalingsveje.

Man får så en samlet regning 14 dage efter man har afleveret bilen,
for kørsel på betalingsvejene.

Iøvrigt skal bu8dget først have deres penge ved afhentning af bilen

God tur, rejser selv til orlando med mellemlanding i Atlanta.

Steen

Fra : Preben

Dato : 07-01-10 23:14

"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Iøvrigt skal bu8dget først have deres penge ved afhentning af bilen
>
> God tur, rejser selv til orlando med mellemlanding i Atlanta.

Jeg kigger på Budget.
God fornøjelse med Orlando, du har sikkert børn med.
Glem ikke at tage en smuttur til Kennedy Space Center og Cape Canaveral.
--
mvh/Preben

Fra : Armand

Dato : 08-01-10 12:49

Steen Hansen skrev:

> God tur, rejser selv til orlando med mellemlanding i Atlanta.

Sørg for at få vinduesplads over Atlanten: Atlanta's Hartsfield Jackson
lufthavn er kolossal stor og du kan være heldig at opleve at komme ind
til landing samtidig med to andre fly på de parallelle baner ved siden
af jeres, hvilket er en oplevelse man ikke får andre steder!

Til Preben:
Vi har lejet bil i Hartsfield Jackson den ene gang vi var på de kanter,
og det var ved National (der svjh. er samarbejdende med Alamo dér).
Det er utroligt så gnidningsløst at den slags går i USA - man mærker
bestemt at der er langt større rutine omkring billeje end vi kender
herhjemmefra!
Vi lejede online hjemmefra og derved at kreditkortet allerede var
'nævnt' i den forbindelse var det enkelt at få udskrevet leje-beviset
maskinelt blot ved at stikke kreditkortet ind i den dertil forekommende
automat.
Hartsfield Jackson er enkel at komme igennem derved at de seks(?)
terminaler ligger som lange bygninger side om side og med en
underjordisk 'metro-bane' der kører på tværs deraf og til hovedbygningen.
Sammenholdt med at vi fløj indenrigs og ikke skulle igennem told og
immigration; ovennævnte 'automatiske bil-leje' og ofte kørende
shuttlebusser til de enkelte selskebers bilparkering gik vores ankomst
ganske gnidningsløst og hurtigt (dog med undtagelse af at vi kom så
hurtigt igennem at der blev lagt en dag mere på vores oprindelige
lejeperiode og at vi derfor valgte at sidde i 1½ time og kigge på folk
så vi endte med at leje som planlagt fra middag)!

Men det er en fælde at de billigste billejer man finder er barberet helt
ned omkring forsikringer og ofte bliver dyrere end selskaberne med 'all
inclusive' når man tilvælger alle.
Vi var kun i området i en uge og fandt hjemmefra priserne højere end
forventet, hvorved at vi sigtede mod 'economy'-klassen, så selvom jeg
mener at kunne huske at det kostede os 1100-1200 kr gavner det ikke
rigtig nogen sammenligning At vi så p.g.a. manglende køretøjer og en
plads fyldt med ventende kunder, endte med at blive hældt i en
full-size(*) til samme pris (igen: En helt anden rutine!) gør jo også
kun vores oplevelse 'skæv' i.f.t. dit tilbud.

Du nævner ikke hvorfor Alamo er fravalgt!?

(*):
á en Pontiac Grand Prix V6 på over 1½ tons og uden noget så simpelt(?)
som ABS =
Men forøvrigt en ganske pæn bil - Især fruen elskede den!

--
Armand.

Fra : karsten

Dato : 07-01-10 15:35

On 7 Jan., 23:13, "Preben" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> Jeg kigger p Budget.
> God forn jelse med Orlando, du har sikkert b rn med.
> Glem ikke at tage en smuttur til Kennedy Space Center og Cape Canaveral.
> --
> mvh/Preben

Prøv denne her:
http://www.kbbk.dk/user/index.php?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760

Fullsize

Chevrolet Impala or similar
Vehicle Details
x 5
x 4
x 2/4
Inclusive No Excess
DKK 3997.58 for 20 days
Rate Details
BOOK
Inclusive With GPS
DKK 4978.57 for 20 days
Rate Details
BOOK
Gold
DKK 5246.64 for 20 days
Rate Details
BOOK
Platinum
DKK 5763.33 for 20 days
Rate Details
BOOK

Fra : Preben

Dato : 08-01-10 10:45

"karsten" <karstenhou@gmail.com> skrev i meddelelsen

Prøv denne her:
http://www.kbbk.dk/user/index.php?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760

Det ser umiddelbart fint ud, men hvilke forsikringer er med?
--
mvh/Preben

Fra : Stig Nielsen

Dato : 08-01-10 11:40

> [...]
> forsikringer, fuld tank, kr. 6550,-. I maj måned.
> Er det OK, eller er der noget, der er bedre (ikke Alamo!)?

www.ebiludlejning.dk 4967 kr. for en Impala incl. alle nødvendige
forsikringer.

kan dog ikke garantere dig at de ikke bruger Alamo som udleveringssted