Outlook 2007 spørgsmål
Fra : JSH [9800]

Dato : 07-01-10 16:50

Hej
Jeg har lige hjulpet en kollega med at flytte hans dokumenter m.m. over på
en bærbar med Windows 7, men har nu følgende problemer, da WIN7 ikke har
Outlook Express eller Mail. Han har derfor valgt at bruge Outlook 2007:

1: Han og konen har lavet en alias adresse, således at kontoen er det
samme - de har forskellige mailadresser. Hvordan laver jeg følgende
sortering i Outlook 2007, så han ikke modtager konens mail og hun ikke
modtager hans mail - http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5684

2: Konen havde nogle mails hun gerne ville have sikret. Jeg kopierede derfor
dbx filerne. Hvordan "hiver" jeg dem ind i Outlook 2007?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-01-10 16:59

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev :

>Hvordan laver jeg følgende
>sortering i Outlook 2007, så han ikke modtager konens mail og hun ikke
>modtager hans mail - http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=568

Kan man ikke.

PS. Spørgsmål om Outlook hører hjemme i
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : JSH [9800]

Dato : 07-01-10 17:09

Tak for svaret, men det virker lidt ulogisk at Outlook Express kan noget det
større program Outlook 2007 ikke kan.

Fra : Erik Olsen

Dato : 07-01-10 18:58

JSH [9800] wrote:

> Tak for svaret, men det virker lidt ulogisk at Outlook Express kan
> noget det større program Outlook 2007 ikke kan.

OE kan flere ting som Outlook 2007 ikke kan, og det er ikke ulogisk.

Du kan få uddybende svar på i news:dk.edb.internet.software.mail+news.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-01-10 19:29

"JSH [9800]" skrev i en meddelelse
> Tak for svaret, men det virker lidt ulogisk at Outlook Express kan
> noget det større program Outlook 2007 ikke kan.

Det er ikke et større program - det er et andet program - de er meget
forskellige.

OE kan f.x. håndtere news

Outlook han f.x. håndtere kalender og opgavestyring

Så man kan ikke kalde dem store- og lillebror - slægtskabet er
væsentligt længere ude.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : HH

Dato : 08-01-10 14:40

Kerim Ellentoft skrev:

> Kan man ikke.
>
> PS. Spørgsmål om Outlook hører hjemme i

Opret to separate brugerprofiler

Mvh.
HH

Fra : JSH [9800]

Dato : 08-01-10 16:00

Jeg HAR lavet 2 bruger profiler, men det er fordi deres mailadresser blot er
aliaser at de henter hinandens post. Så det har ikke noget med bruger
profiler at gøre.

Hjælp!!

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-01-10 16:40

JSH [9800] skrev, Den 08-01-2010 16:00:
> Hjælp!!

Jeg vil foreslå, at de holder op med at bruge fælles mailkonto. Den ene
eller dem begge kan oprette gratis konti hos Gmail.

Fra : JSH [9800]

Dato : 09-01-10 12:28

Det bliver også nok løsningen med at den ene får en ny mail-adresse.
Men der skal lidt overtalelse til - det er jo mange steder det skal
ændres/mange der skal have besked.

Tak for svarene.

Mangler dog stadig svar på dette:

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 12:37

JSH [9800] wrote:

> Mangler dog stadig svar på dette:
>
> 2: Konen havde nogle mails hun gerne ville have sikret. Jeg kopierede
> derfor dbx filerne. Hvordan "hiver" jeg dem ind i Outlook 2007?

Det har med Outlooks importfunktioner at gøre. Prøv i den rigtige
gruppe, ikke i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-01-10 13:55

JSH [9800] skrev, Den 09-01-2010 12:27:

> Mangler dog stadig svar på dette:
>
> 2: Konen havde nogle mails hun gerne ville have sikret. Jeg kopierede derfor
> dbx filerne. Hvordan "hiver" jeg dem ind i Outlook 2007?

Prøv at spørge i gruppen dk.edb.internet.software.mail+news.

Fra : JSH [9800]

Dato : 09-01-10 16:46

Det har jeg også gjort.

Ikke et eneste svar!!!

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 16:56

JSH [9800] wrote:
> Det har jeg også gjort.
>
> Ikke et eneste svar!!!

Du er en utålmodig sjæl. Det er kun to døgn siden du postede dit
indledende indlæg. Nogle gange kan det tage lang tid før man får et svar
man kan bruge.

Fra : Bæ9

Dato : 09-01-10 17:45

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i meddelelsen
> Det har jeg også gjort.
>
> Ikke et eneste svar!!!

er der ikke en importer-funk i filer menuen?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-01-10 00:16

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i meddelelsen
> Det har jeg også gjort.
>
> Ikke et eneste svar!!!

Hvad har du gjort?? Hvis du mener, at du har søgt i google uden nogen hits,
kunne jeg tænke mig at vide, hvad du søger på? Hvad skriver du som
søgestreng?

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-01-10 16:28

> [...]
> derfor
> dbx filerne. Hvordan "hiver" jeg dem ind i Outlook 2007?

Det mener jeg ganske bestemt ikke, at du kan. Det er en problematik der har
været oppe mange mange, at der er dårlig kompatibilitet med outlook og OE og
Windows mail.
Prøv at søge i google, så vil du finde flere muligheder, men jeg tror ikke
du finder nogen, hvor der kan importeres direkte fra dbx filerne, medmindre
man køber programmer til det.
Løsningen er normalt, at man først eksporterer det ønskede i OE til et
format, som Outlook kan læse, og derefter importerer man.

Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 09-01-10 16:49

JSH [9800] skrev:

>2: Konen havde nogle mails hun gerne ville have sikret. Jeg kopierede derfor
>dbx filerne. Hvordan "hiver" jeg dem ind i Outlook 2007?

Hvorfor ikke bare skrive de breve ud, så hun har dem sikret i
papirudgave, hvis de mails er så vigtige.
Hun kan også bare gemme dem som almindelige wordfiler.

Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-10 17:55

JSH [9800] wrote:

> Jeg HAR lavet 2 bruger profiler, men det er fordi deres mailadresser
> blot er aliaser at de henter hinandens post. Så det har ikke noget
> med bruger profiler at gøre.

Lad dog være at bruge det TDC-lort. De fleste andre steder får man flere
postkasser.

Fra : HH

Dato : 08-01-10 17:56

JSH [9800] skrev:
> [...]
> aliaser at de henter hinandens post. Så det har ikke noget med bruger

Så opret to mapper, og nogle regler som anbringer mails i de respektive
mapper.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-01-10 18:49

HH <hhdmnejtaktilspam@mail.dk> skrev :

>Så opret to mapper, og nogle regler som anbringer mails i de respektive
>mapper.

Og det er jo det, man ikke kan i Outlook.

Hvis du, som den eneste, har fundet løsningen, så fortæl hvordan.

Fra : HH

Dato : 11-01-10 17:49

Kerim Ellentoft skrev:

> Og det er jo det, man ikke kan i Outlook.
>
> Hvis du, som den eneste, har fundet løsningen, så fortæl hvordan.

Hvis aliaset står i feltet Til
kan der laves en regel hvor man bruger
"hvor mit navn findes i boksen Til" som kriterie.

Hvis dette ikke er tilfælde, og mails kommer ind med samme modtager
uanset alias, kan jeg godt se, at der er et problem.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-01-10 18:10

HH <hhdmnejtaktilspam@mail.dk> skrev :

>Hvis dette ikke er tilfælde, og mails kommer ind med samme modtager
>uanset alias, kan jeg godt se, at der er et problem.

Nu har jeg ikke den store erfaring med Outlook, men ud fra de
indlæg der i tidens løb har været om det.

Så kan O. ikke håndtere reglen »hent ikke« og det er det, der
ønskes.

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news, hvor det hører
hjemme.