Læse celleindhold m. hyperlink i Excel, VB~
Fra : PTR

Dato : 07-01-10 09:03

Hej

Når jeg gør sådan:

PartNoString = Sheets(MainArkName).Cells(MainRowCount,
PartNo_Column).Value

- på en celle med alm. tekst i, så er der ingen problemer - så læses
teksten i cellen ind i "PartNoString". Men prøver jeg det på en celle,
hvor der er oprettet et hyperlink i, så får jeg en runtime error. Det
er måske noget med type mismatch - men er der nogen, der har en
løsning?

Bemærk, det er teksten i cellen jeg er ude på at læse, og ikke den
underliggende hyperlink-adresse.

Takker pfh.

Hilsen Peter

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-01-10 17:32

PTR skrev:
> [...]
> løsning?
>
> Bemærk, det er teksten i cellen jeg er ude på at læse, og ikke den

Et rent gæt: Text i stedet for value?

...PartNo_Column).Text

idet PartNoString forhåbentlig er deklareret som string-variabel

Fra : PTR

Dato : 11-01-10 09:31

On 7 Jan., 17:31, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
wrote:

> Et rent gæt:  Text i stedet for value?
>
> ..PartNo_Column).Text
>
> idet PartNoString forhåbentlig er deklareret som string-variabel
**********************************************************************************
Hej, og tak for svar - også til ham der sendte direkte.

Joh, jeg har prøvet det I foreslog uden held. Og, ja - PartNoString er
en 'string'. Det har også vist sig, at problemet er et helt andet - og
jeg egentlig ikke ved hvad der sker.

Sagen er, at 'PartNo_Column' er en Integer sat til værdien '1'. Jeg
skal altså læse en værdi i kolonne 1 i regnearket. Når jeg så forsøgte
med at læse 'PartNo_Column + 1', var der ingen problemer. Når jeg så
sætter værdien af 'PartNo_Column' til 2, og læser 'PartNo_Column - 1'
- så er der heller ingen problemer. Så nu ser den kodelinie der virker
sådan ud:

PartNoString = Sheets(MainArkName).Cells(MainRowCount, PartNo_Column
-1).Value

Mystisk, men sandt, og spørg mig ikke hvorfor - nogen der har en
idé?