Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Betaler for meget i SKAT.
Fra : Kawa Rider

Dato : 06-01-10 12:46

Jeg føler at jeg betaler for meget i SKAT.... og håber på hjælp til dette..

Jeg regner med at tjene ca. 650.000kr og hustruen ca. 200.000kr til næste år
og jeg gør ikke noget specielt for at nedbringe mit bidrag til skat. Vi har
har huslån for 1.800.000kr og en alm. arbejdsgiver pension med en fordeling
på 8% til arbejdsgiver og 4 % til mig. Samt et SUlån på 100.000kr. Ellers er
det ikke nogen umiddelbare specielle forhold. Jeg søger lovlige måder til at
nedbringe min trækprocent.

Om det skal være yderligere pensionsopsparing, investering eller noget helt
tredje aner jeg ikke.

Kan det evt. betale sig at kontakte en privat skatterevisor og hvad koster
sådan noget.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : KT

Dato : 06-01-10 17:44

Trækprocenten kan du nok kun i mindre grad påvirke, men du kan jo gøre noget
for at nedbringe det beløb, hvor på trækprocenten anvendes.
F.eks. ved at skaffe dig nogle (fornuftige) fradrag.

Knud

Fra : Peter Holm

Dato : 28-03-10 19:52

Kawa Rider wrote:
> [...]
> noget helt tredje aner jeg ikke.
>
> Kan det evt. betale sig at kontakte en privat skatterevisor og hvad

jeg ville som det første sikre, at du indbetaler det fulde max beløb på din
pension via den arbejdsgiveradministrerede pensionsordning. Max i 2010 er
kr. 100.000
Med mindre du er under 30år, så skal du også noget højere op i %-sats på din
pension for at sikre tilsvarende levestandard som nu, når du pensioneres.
Min tommelfingerregel for pension er, at man i 30 år indbetaler 25% af sin
løn. Det er så ikke muligt i dit tilfælde at køre det hele på ratepensionen
via arbejdsgiver, så derfor skal du finde alternativer.
Har du børn på 18+ ville jeg kigge på forældrekøb af en lejlighed.

Mvh
Peter