Opbevaring af ammunition efter de nye regl~
Fra : ITemplate

Dato : 06-01-10 12:57

Hej,

I det nye Jæger blad står der (til min overraskelse) at der om et par
måneder træder nye regler i kraft omkring opbevaring af ammunition.
Ifølge disse regler skal al ammunition nu i sikringsskabe. Jeg skal
lige have udpenslet hvad jeg egentligt kan/bør.

1.
Er det korrekt forstået at jeg ifølge de nye regler stadig ikke må
opbevare ammunition i mit våbenskab (eet rum) sammen med våbene?

2.
Kan jeg købe et nyt vilkårligt alm. skafor blå våbenskab som jeg så
kan fylde op med (hagl) patroner?

3.
Kan jeg placere skabet med våben og skabet med ammunition i samme rum
ved siden af hinanden?

4.
Er der andre billigere måder at efterkomme de nye regler på (end at
købe omtalte alm. våbenskab?)

--
M.v.h.
Werner

Fra : J. Nielsen

Dato : 07-01-10 00:03

On Wed, 6 Jan 2010 11:56:35 -0800 (PST), ITemplate
<itemplate@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er det korrekt forstået at jeg ifølge de nye regler stadig ikke må
>opbevare ammunition i mit våbenskab (eet rum) sammen med våbene?

Du må gerne opbevare våben og ammunition i samme skab, men det skal være
et godkendt skab svarende til standard EN 1143-1 grade 0(Skafor blå)

>2.
>Kan jeg købe et nyt vilkårligt alm. skafor blå våbenskab som jeg så
>kan fylde op med (hagl) patroner?

Ja, så længe den samlede krudt mængde ikke overstiger 3 kg. Det svarer
ca til 2000 hagl- eller 1000 riffelpatroner.

>3.
>Kan jeg placere skabet med våben og skabet med ammunition i samme rum
>ved siden af hinanden?

Ja

>4.
>Er der andre billigere måder at efterkomme de nye regler på (end at
>købe omtalte alm. våbenskab?)

Ikke som jeg ser det.
--

-JN-