program
Fra : oz7aik

Dato : 06-01-10 20:34

findes der et program som kan lave en database med søge funktion,
som kan bruges på ens hjemmeside og kun søge der.
hvis ja hvor kan det download

Jbp

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-01-10 22:42

oz7aik skrev:
> findes der et program som kan lave en database med søge funktion,
> som kan bruges på ens hjemmeside og kun søge der.
> hvis ja hvor kan det download

Ja, der findes mange.. Google kan svare på hvor det kan hentes..

Hvis du er mere specifik i forhold til hvad programmet skal kunne, og
hvordan hjemmesiden er konstrueret (Er det statiske sider, eller
dynamisk genereret f.eks.) vil du kunne få bedre forslag.

- Chano Andersen

Fra : oz7aik

Dato : 07-01-10 05:33

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvordan hjemmesiden er konstrueret (Er det statiske sider, eller dynamisk
> genereret f.eks.) vil du kunne få bedre forslag.

jeg har mulighed for php

http://www.oz7aik.dk/faglig/

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-01-10 23:28

oz7aik skrev:
> jeg har mulighed for php
>
> http://www.oz7aik.dk/faglig/

Et spørgsmål der er relevant, er hvad siden er lavet i. Om det er
statisk, eller dynamisk. Hvis det er statisk er der brug for et
egentligt program der kan indeksere siderne, hvis det er dynamisk og
alle relevante data hentes fra en database, skal der bare laves en
søgefunktion til denne database.

Jeg har selv set HT/Dig benyttet til formålet. (Forbehold for at jeg
husker navnet forkert, men det er noget med HT og noget med Dig, hvad de
har sat imellem ved jeg ikke.)

- Chano Andersen.

Fra : oz7aik

Dato : 08-01-10 08:24

> [...]
>
> Jeg har selv set HT/Dig benyttet til formålet. (Forbehold for at jeg
> husker navnet forkert, men det er noget med HT og noget med Dig, hvad de

det er nok statisk, min side er lavet med SharPoint Desiger og htm koder

Jb

Fra : oz7aik

Dato : 08-01-10 08:31

"oz7aik" <ozxxxx@xxxxx.dk> skrev i meddelelsen

> "Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> det er nok statisk, min side er lavet med SharPoint Desiger og htm koder
>
> Jb

hej igen

Kan i huske i gamle dage at windows have en hjælp hvaor der var en index og
man kunne søge svar
det er noget i den stil, jeg ved ikke om det kan søge efter "bogmærker"

Jb

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-01-10 16:15

oz7aik skrev:

> som kan bruges på ens hjemmeside og kun
> søge der.

Prøv at se min Google-søgefunktion på
http://html-faq.dk/2005.asp?style=show2005.css

Der er også Freefind - du kan se en vejledning på
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/search.php

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk