netværkkort som ikke findes mere fejl ???
Fra : Brian K

Dato : 06-01-10 04:23

Jeg får denne fejl meddelse når jeg prøver at tildele min pc et fast ip:

http://content.screencast.com/users/briankdk/folders/Jing/media/3389d46e-47c6-4e08-b242-311527553c84/2010-01-06_0303.png

Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand for at se om jeg kunne fjerne
det gamle netværkskort, men det dukker ikke op i enhedslisten.

Hvad gør jeg for at fjerne fejlen ??

mvh
brian

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 08-01-10 10:36

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjerne
> det gamle netværkskort, men det dukker ikke op i enhedslisten.

Under Enhedshåndtering, vælg Vis og Skjulte enheder... (hvis det er XP)
Jørgen

Fra : Brian K

Dato : 11-01-10 03:58

Hejsa

desværre ikke:

http://content.screencast.com/users/briankdk/folders/Jing/media/ee287754-e026-4e88-aa5e-deedf2aca5b8/2010-01-11_0356.png

mvh
brian

Fra : mig-selv

Dato : 11-01-10 10:37

Brian K skrev:
> [...]
>

> Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand for at se om jeg kunne fjerne
> det gamle netværkskort, men det dukker ikke op i enhedslisten.

Hej,

Du skal såmænd bare svare "NEJ" for du vil jo ikke give den en anden IP
på det kort, vel?

Venligst

Mcwm

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-01-10 12:18

"Brian K" <spam@noway.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand for at se om jeg kunne
> fjerne det gamle netværkskort, men det dukker ikke op i enhedslisten.
>
> Hvad gør jeg for at fjerne fejlen ??

For at fjerne det skal du ned i registreringsdatabasen.

Her ligger gamle interfaces, selv interfaces som fysisk ikke sidder i
maskinen længere.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Inter
faces

Slet de interfaces som ikke længere forefindes på maskinen.

Men som mig-selv skrev, du kan blot klikke nej til dialogboksen.

--
Bjarke Andersen

Fra : ShutEye

Dato : 11-01-10 16:35

> [...]
> faces
>
> Slet de interfaces som ikke længere forefindes på maskinen.

Har selv brugt:

Kør "cmd"

set devmgr_show_nonpresent_devices=1
devmgmt.msc

"Nonpresent devices" vil så blive vist ghostet og kan fjernes.
Luk ikke cmd før du er færdig med at fjerne enheder(ne).

Fra : ShutEye

Dato : 11-01-10 16:42

Hovsa. Glemte lige at man stadig skal klikke på "Vis skjulte enheder" i
enhedshåndteringen :)

Fra : Brian K

Dato : 14-01-10 03:56

Hvis jeg vælger nej - så går den baglæns og så skal jeg skrive en ny ip -
skrive rjeg den samme ip igen, så popper det samme vidnue op igen.

Så uanset om jeg trykker ja eller nej , så kan jeg ikke få lov til at bruge
den ip.

mvh
brian

Fra : mig-selv

Dato : 14-01-10 05:12

Brian K skrev:
> [...]
> skrive rjeg den samme ip igen, så popper det samme vidnue op igen.
>

> Så uanset om jeg trykker ja eller nej , så kan jeg ikke få lov til at bruge

Hvad fabrikat var det gamle kort?(Det du har fjernet)

Mcwm