FP-fejl
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-01-10 19:01

Hvordan udbedrer jeg det problem som udløser denne fejlmeddelelse, når
jeg forsøger at publicere opdaterede websider:

553-Can't open that file: No such file or directory
553 Rename/move failure: No such file or directory

Jeg kan ikke gennemskue de (fremmedsprogede) gode råd - eller hvad de
er - som jeg kan finde via Google.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-01-10 19:50

Fejl >= 500 er serverfejl.
Prøv at reparere FP Extensions på serveren.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-01-10 22:40

Jens Peter Karlsen skrev:

> Fejl >= 500 er serverfejl.
> Prøv at reparere FP Extensions på serveren.

Okay. Jeg venter med at takke, til mit webhotel har besvaret min
henvendelse.

Det må jo være dér der er noget galt, hvis jeg forstår dig ret.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-01-10 23:28

Jørgen Grandt skrev:

> Okay. Jeg venter med at takke, til mit webhotel har besvaret min
> henvendelse.

One.com svarede kl. 14:10 således:

"Hvad har du angivet som host directory i dit ftp program? Du skal blot
angive / "

Gad vide hvad de mener!? Jeg skal vel ikke bare skrive en /
(skråstreg)!?

Kl. 14:30 bad jeg om flere oplysninger. Det har jeg stadig ikke
modtaget.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-01-10 13:05

Jørgen Grandt skrev:

> One.com svarede kl. 14:10 således:
>
> "Hvad har du angivet som host directory i dit ftp program? Du skal blot
> angive / "
>
> Gad vide hvad de mener!? Jeg skal vel ikke bare skrive en / (skråstreg)!?

Hvorfor ikke? / angiver root-directory
på webserveren, der jo netop er det
du skal uploade til.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-01-10 14:57

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Hvorfor ikke? / angiver root-directory
> på webserveren, der jo netop er det
> du skal uploade til.

Okay. To spørgsmål: Præcis hvor skal jeg anbringe denne / - og hvorfor?

I flere år har der ikke været problemer med at skrive
ftp://webstedetsnavn.dk + adgangskode. Bøvlet eksisterer ikke på mine to
andre websteder, selvom de er indstillet på samme måde.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-01-10 15:16

Jørgen Grandt skrev:

> Okay. To spørgsmål: Præcis hvor skal jeg anbringe denne / - og hvorfor?

Jeg bruger Total Commander som FTP-program.
Der skal skråstregen stå i feltet "Servermappe".

Hvorfor? Det har vist noget at gøre med
mappestrukturen på serveren, i den
forstand at du ikke må uploade til andre
mapper end lige præcis den, der er root.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-01-10 19:41

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg bruger Total Commander som FTP-program.
> Der skal skråstregen stå i feltet "Servermappe".

Tak. *Men!* Jeg har nu installeret en prøveudgave af Total Commander.
Ingen steder finder jeg et felt som hedder Servermappe.

Total Commander er (som sin forgænger og som du ved) delt i to halvdele.
Skal hele mit lokale websted (på C-drevet) med samtlige sider stå i den
ene halvdel, og i den anden - ja, hvad skal der stå der? Det er vel ikke
nok kun at skrive en skråstreg eller webnavnet. Der skal vel også
angives hvem udbyderen er plus password?

> Hvorfor? Det har vist noget at gøre med
> mappestrukturen på serveren, i den
> forstand at du ikke må uploade til andre
> mapper end lige præcis den, der er root.

Jeg sætter stor pris på folk som venligt forsøger at hjælpe mig.
Desværre er det jo bare sådan at næsten alle tekniske betegnelser er
sort snak for mig. Jeg har lavet websider i mange år, men for mig er det
de færdige resultater der tæller, og ikke processerne som ligger bag.

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-01-10 20:05

Jørgen Grandt skrev:

> Tak. *Men!* Jeg har nu installeret en prøveudgave af Total Commander.
> Ingen steder finder jeg et felt som hedder Servermappe.

Menupunktet Net/Tilslut til FTP-server.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-01-10 23:07

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Menupunktet Net/Tilslut til FTP-server.

Jeg kan ikke få TC (og ej heller Wincmd) til at vise den mappe under
Dokumenter, hvori mine websteder ligger. Og det er ærgerligt, for jeg
ville gerne kunne bruge TC - blandt andet fordi den er dansksproget.

Ikke desto mindre er det nu lykkedes mig via CuteFTP at publicere et par
sider fra webben i Dokumenter til webben på nettet, altså til
www.grandts.dk ... og så langt så godt! CuteFTP er hundrede gange bedre
end ingenting, men jeg ville foretrække Total Commander.

--
Jørgen Grandt
- uden mange huller i sin uvidenhed

Fra : Leif

Dato : 07-01-10 06:22

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> www.grandts.dk ... og så langt så godt! CuteFTP er hundrede gange bedre
> end ingenting, men jeg ville foretrække Total Commander.

I TotalCommander skal du gå ind under Opsætning/Visning og sætte hak i
"Vis skjulte/system-filer" for at kunne se dine Websider, hvis de ligger
under "Mine Websteder"
Hilsen
Leif

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-01-10 09:49

Leif skrev:

> I TotalCommander skal du gå ind under Opsætning/Visning og sætte hak i
> "Vis skjulte/system-filer" for at kunne se dine Websider, hvis de
> ligger under "Mine Websteder"

Der var de jo! Tak!

--
Jørgen Grandt