Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
max køb på dankort...?
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-01-10 14:24

har hørt om folk der har købt bil til flere millioner på dankort...

har hørt om at man kan være i flere forskellige kategorier så banken ikke
gør noget før man fx er over 100.000 eller mere i minus....

hvor kan man se de forskellige kategorier?

og hvad er max køb på et dankort...?

mvh.

Nikolai

Fra : KT

Dato : 02-01-10 15:14

Mig bekendt er der ikke andre max end hvad din bank måske har sat op.

Og max kan meget vel være forskelligt afhængig af din kreditværdighed.

Det samme gælder, hvornår banken gør noget ved evt. overtræk af kontoen.
Nogen får en kontakt så snart du blot er i minus - andre kan trække flere
(100)tusinde over før reaktionen kommer.

Det er ikken oget du kan slå op nogen steder - men spørg i din bank.

Knud

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-01-10 15:29

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (100)tusinde over før reaktionen kommer.
>
> Det er ikken oget du kan slå op nogen steder - men spørg i din bank.

yes det er også sådan jeg mener det er... men det er på bagrund af en
diskussion et andet sted... jeg ville rigtigt gerne have nogen tørre fakta
jeg kunne kaste i hovedet hvis det nu er sådan det forholder sig:)

Fra : Michael

Dato : 12-01-10 13:29

> yes det er også sådan jeg mener det er... men det er på bagrund af en
> diskussion et andet sted... jeg ville rigtigt gerne have nogen tørre fakta
> jeg kunne kaste i hovedet hvis det nu er sådan det forholder sig:)
De er nok individuelt, og hvis du har aftalt med din bank, at du skal ud og
handle en bil til 1mio. og vel og mærket har pengene stående på kontoen, så
er der vel ikke noget galt i at bruge dit dankort til betalingen, det er
lidt bøvlet at hente 1mio. i kontanter i banken ;) Du skal jo selvfølgelig
ikke hæve over det beløb, som du har aftalt med banken, men
mia.-transaktioner tror jeg dog ikke kan lade sig gøre med dankort... ;)

men spørg din bank, det er nok det næmeste.

--

MVH
Michael

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 02-01-10 15:27

På VISA kort er der (standard) et max på 20.000 kr inden for en periode på
30 dage.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-01-10 15:28

"Anders Jacobsen" <spam@not.dk> skrev i en meddelelse
> På VISA kort er der (standard) et max på 20.000 kr inden for en periode på
> 30 dage.

nej...det er ved handel i udenlandsk valuta....

ikke ved handel i dk...