Troubleshooting: Netværksafspiller
Fra : Sune

Dato : 02-01-10 14:45

Hej alle,

Jeg knokler med at få min netværksafspiller til at virke. Det er en
squeezebox duet, og har også prøvet sonos. I begge tilfælde er det
ikke lykkedes at få konsistent, problemfri drift på noget tidspunkt;
Sonos'en klarede sig dårligst.

Kort om setup:

1 Thomson TG 784 som router og GW til internet (Via Telenor).

1 Linksys WRT350N. Her er DHCP slået fra, således at det er Thomson'en
der er DHCP "master". Linksysen er en del af mit net fordi den har N
trådløst samt gigabit switch.

Til Linksyssen (10.0.0.50) er tilsluttet min Qnap ts109 NAS med
statisk IP (10.0.0.60, gigabit)). Min iMac med DHCP og gigabit. En
stationær (Homeplug samt dhcp)

Til Thomson'en er tilsluttet min PS3 (DHCP), samt min printer
(10.0.0.70).

Squeeze server kører fra NAS, men det er også forsøgt med at køre det
fra en pc. Her både forsøgt med musikken lokalt på pc'en eller via
NAS. Duetten er forsøgt koblet op på alle mulige måder; altså enten
wifi eller kablet. Oplevede fejl: Manglende tilgængelighed (løses via
reset), hakkende afspilning. Internetradio fungerer fint.

Duetten er solgt nu, og kører fint i sit nye hjem. Jeg overvejer næste
træk, men er lidt overbevist om, at aben ikke er flyttet, og en ny
dims heller ikke vil fungere.

Jeg vil derfor påskønne ethvert input til test/diagnosticering af mit
netværk - for at enten frikende det eller det modsatte. Også input til
opsætning... ALT er velkomment.

Håber I kan hjæpe mig til at holde CD afspiller plus skiver nede i
kasserne.

Mvh
Sune