Hjælp til PS3 på netverket med na
Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 02-01-10 16:27

Hej

Jeg har en PS3 som jeg meger gerne vil have til at vise mine billeder og
musik jeg har liggende på en NAS men Twonky Service.

Nasen er En Icy box "IB-Nas4220-B" og den er forbundet men en ZyXEL
NBG460N (sat op som ren Access Point). På den seder også en ZyXEL
P-2602R-D1A (Til internet og telefon), to pcer (kabler), en pc
(trådløs), en printer (kablet) og men ps3 (også kablet).
Alle pcére kan se NASen og twonky serveren, men ingen af dem kan se
ps3én, og ps3én kan nogen gange se nogen af pcernes mediaplayer, men
ikke NASen. Alle IPer er sat op manuelt og når jeg pinger ps3en fra en
af pcerne er der hul igennem. Ps3en kan godt komme på internettet. Jeg
ved ikke helt hvorfor, men synes ikke jeg kan få det til at virke. Er
der nogen som har nogle gode ideer til hvad der er galt?

Med venlig hilsen Thorbjørn

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 02-01-10 17:46

On Sat, 02 Jan 2010 16:26:44 +0100, Thorbjørn W Spurre
<post@spurre.dk> wrote:

> [...]
>ved ikke helt hvorfor, men synes ikke jeg kan få det til at virke. Er
>der nogen som har nogle gode ideer til hvad der er galt?

Ikke at jeg ved ret meget om PS3, men her ved de meget om din NAS
http://en.nas-4220.org/index.php/Main_Page og det samme her
http://forum.nas-portal.org/forumdisplay.php?f=68

/Hans

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 02-01-10 18:10

Hans Kjærgaard skrev:

> Ikke at jeg ved ret meget om PS3, men her ved de meget om din NAS
> http://en.nas-4220.org/index.php/Main_Page og det samme her
> http://forum.nas-portal.org/forumdisplay.php?f=68
>
> /Hans
Der er bare at jeg ikke hekt kan overskue at finde mit svar der. Jeg har
ellers snuset en hel del rundt. Men kan ikke finde noget med ps3.Og det
fungere jo fint på de andre pcer i hudet. så jeg er ikke sikker på at
der er NASen der er problemet.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 02-01-10 18:40

On Sat, 02 Jan 2010 18:10:13 +0100, Thorbjørn W Spurre
<post@spurre.dk> wrote:

> [...]
>ellers snuset en hel del rundt. Men kan ikke finde noget med ps3.Og det
>fungere jo fint på de andre pcer i hudet. så jeg er ikke sikker på at
Paa forumet kan man stille sporgsmaal, har du provet det ?
De plejer at vaere flinke til at svare.
Der findes ogsaa et tysk forum hvis det tyske ligge bedre til dig.

/Hans

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 02-01-10 18:43

Hans Kjærgaard skrev:

> Paa forumet kan man stille sporgsmaal, har du provet det ?
> De plejer at vaere flinke til at svare.
> Der findes ogsaa et tysk forum hvis det tyske ligge bedre til dig.
>
> /Hans
Faktisk er det danske sprog nok der jeg er bedst.. Så jeg havde håbet at
nogen her moske kunne hjælpe.
Men er det ikke tilfældet er det vel fram med ordbørgende og se hvad der
sker... Det kan jo være et det lykkes en gang før vi skriver 2011

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 03-01-10 11:09

Thorbjørn W Spurre skrev:
> [...]
> ved ikke helt hvorfor, men synes ikke jeg kan få det til at virke. Er
> der nogen som har nogle gode ideer til hvad der er galt?

Da det har vist sig at jeg ikke får andre svar her til mit spørgsmål vil
jeg omformulere mig.
Jeg har søgt med lys og lygte, har prøvet at google PS3 og
NAS, PS3 og Twonky, PS3 netværksproblemer og utalige andre PS3 et eller
andet med netværk men uden at kunne finde svar. Jeg har nu rodet lidt
rundt på linkene Hans gav mig. Men der står heller ikke noget. Alle
steder er det bare at stoppe kablerne i og tænde 1, 2, 3 og så virker
det...Men ikke her. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få lidt hjælp.

Thorbjørn

Fra : jos

Dato : 03-01-10 12:44

> [...]
> noget. Alle steder er det bare at stoppe kablerne i og tænde 1, 2, 3
> og så virker det...Men ikke her. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at
Jeg vil gerne forsøge, men forstår ikke dit spørgsmål - andre kunne være i
samme situation??
Jeg kender ikke PS3, men bruger Twserver og pc-er/radio og tv som klienter.
Du skriver at PS3er ikke kan ses på dit andet udstyr!!
Er det ikke PS3er du vil benytte som klient til Tw/nas??

finn

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 03-01-10 14:46

jos skrev:
> [...]
> Du skriver at PS3er ikke kan ses på dit andet udstyr!!
> Er det ikke PS3er du vil benytte som klient til Tw/nas??

Jeg vil bruge PS3 som klient. Jeg har også andre klienter som f.eks.
Verbatim media station pro, og der virker det hele fint.
JEg har nu prøvet at downloade PS3 media server, og intalleret den på en
af pcérne, og den virker fint så længe pcén er koblet til et trådløst
netværk. Men med jeg samme jeg sætter et netkabel i pcén virker det ikke
længere, Til denne løsning skal jeg jo også have en pc kørende og
fidusen var jo at det skulle kunne virke uden jeg skal have en computer
tændt, men kun bruge Nasen men Tw.
Hvorfor setuppet ikke virker med kablet server forstår jeg heller ikke,
man skulle jo tro at det ikke gør nogen forskel. Accesspoint og switch
er jo den samme.
Jeg håber det gør spørgsmålet mere klart.

Thorbjørn

Fra : jos

Dato : 03-01-10 14:57

> [...]
> switch er jo den samme.
> Jeg håber det gør spørgsmålet mere klart.

Både og, men det skyldes jo nok min manglende kendskab til PS3 - jeg antog
at PS3 mediaserver var til at gøre PS3 til medieserver
Anyway, hvilken version af Twmediaserver ligger på din NAS?
jeg mener at have set noget med at der skal mindst 4.x(6?) til for at PS3
kan finde den?? - bare et hint.
Havde netop det problem inden min MCI500 kunne se Twonky.

finn

Fra : Thorbjørn W Spurre

Dato : 03-01-10 16:32

jos skrev:

> [...]
> kan finde den?? - bare et hint.
> Havde netop det problem inden min MCI500 kunne se Twonky.

Det troede jeg også. Men der blev jeg snyt
Det er Tw 4.4 der er på min Nas. Jeg har lidt svært ved at gennemskue
hvor ny en ver. min nas kan trakke og hvordan jeg installere en nyere.
Jeg kar værret meget glad for den jeg har nu så vil helt sikkert gerne
fortsætte med TW.