Finde id via url
Fra : Anders M

Dato : 02-01-10 01:15

Hej,

Jeg har som tidligere beskrevet lavet et cms. SOm det kører lige
pt. findes sider ved f.eks. /page1.php.. det er ikke så
søgemaskine venligt så vil gerne have lavet urls som f.eks.
/produkter/cms/..

Problemet er bare, at jeg ikke har viden nok til at lave en sådan
funktion. Har prøvet mig frem ved at erstatte / med &id= således
at man får et array men uden held. Har desuden lavet en funktion
til finde pathen til et givent id, så det burde være ligetil..

Funktion til at finde id's path..

function find_path($id)
   {
      global $db_prefix;
      $result = mysql_query("SELECT id,title,parent FROM
".$db_prefix."content WHERE id = $id");

      if($row = mysql_fetch_array($result))
      {
         $id = $row["id"];
         $title = $row["title"];
         $parent = $row["parent"];

         if($parent==0)$path = $title . $path;
         else{$path = $title .$path;find_path($parent);}
         echo "/" . $path;
      }
      else
      {
         echo "DER SKETE EN FEJL";
      }
   }

Mvh og godt nytår Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Andersen

Dato : 02-01-10 10:30

On 2 Jan., 01:15, Anders M <d...@ads.com> wrote:
> [...]
> pt. findes sider ved f.eks. /page1.php.. det er ikke så
> søgemaskine venligt så vil gerne have lavet urls som f.eks.
Det er ikke (nødvendigvis) en php ting:
http://www.workingwith.me.uk/articles/scripting/mod_rewrite

Nu er det ikke sikkert din hostning har aktiveret lokal .htaccess
mulighed - det testes ved at smide garbage i den, requeste en side fra
samme dir (evt. browser reload med ctrl-f5) - hvis serverfejl så den
god nok og du kan anvende mod_rewrite (antager webserveren er apache)

Fra : Anders M

Dato : 02-01-10 19:50

Benny Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> samme dir (evt. browser reload med ctrl-f5) - hvis serverfejl så den
> god nok og du kan anvende mod_rewrite (antager webserveren er apache)

Mod rewrite bruger jeg til /page(id).php, så det virker fint. JEg har
lavet mod rewrite som så sender siden videre til
index.php?url=/produkter/cms/ og derfra kan jeg ikke komme videre

Fra : Benny Andersen

Dato : 02-01-10 13:23

On 2 Jan., 19:50, Anders M <d...@asdsad.com> wrote:

> Mod rewrite bruger jeg til /page(id).php, så det virker fint. JEg har
> lavet mod rewrite som så sender siden videre til
> index.php?url=/produkter/cms/ og derfra kan jeg ikke komme videre

Den sammenhæng som du har vedtaget der er mellem page1 og ?url=/
produkter/cms er det dit ansvar at kunne genfinde i index.php. Det
letteste må være et array.

$realPage = array("/produkter/cms"->"/page1.php",.... // ...= andre
sider
include $realpage[$_GET["url"]];