Spam Score
Fra : Ukendt

Dato : 01-01-10 22:23

Hej Gruppe

Når jeg sender en HTML mail bliver den tit opfattet som spam
Jeg har problemer med :
MIME_HTML_ONLY BODY: Message only has text/html MIME parts
Men den kan jeg vel ikke undgå når jeg ikke bruger Content-Type:
multipart/alternative

Også problemer med :
SUBJECT_NEEDS_ENCODING
Har prøvet Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Men det hjælper ikke

Her er source....

open(MAIL,"|$mailprog -t");
print MAIL "To: $modtager\n";
print MAIL "From: $afsenderl\n";
print MAIL "Subject: Test\n";
print MAIL "Mime-Version: 1.0\n";
print MAIL "Content-Type: text/html\n";
print MAIL "<style type = 'text/css'>\n"\n";
print MAIL ".medio {\n";
print MAIL "font-family: Arial;\n";
print MAIL "font-size: 10pt;\n";
print MAIL "color: #000000\n";
osv....

Har nogle forslag til at få en lavere spam score ?

Jack

Fra : jos

Dato : 02-01-10 17:26

Jack wrote:
> [...]
> print MAIL "color: #000000\n";
> osv....
>
> Har nogle forslag til at få en lavere spam score ?

Er du sikker på du ikke har links i din HTMLmail?
Med links fortjener den SpamScore. Med dybe links fortjener den stor
spamscore!

finn

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-01-10 22:50

On Fri, 1 Jan 2010 22:22:53 +0100, Jack wrote:

> MIME_HTML_ONLY BODY: Message only has text/html MIME parts

> Men den kan jeg vel ikke undgå når jeg ikke bruger Content-Type:
> multipart/alternative

Hvorfor kan du ikke det? Mange email-programmer sender en tekst-version
med også når man sætter dem til at sende HTML - måske er det der
forventes af dig?

(Jeg viser aldrig HTML-delen i mit email-program, men det er så min
præference).

> SUBJECT_NEEDS_ENCODING
> Har prøvet Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
> Men det hjælper ikke

Næh, for den header du tilføjer fortæller noget om body, det ændrer ikke
på Subject-headeren, som er den du får brok for.

> open(MAIL,"|$mailprog -t");
> print MAIL "To: $modtager\n";
> print MAIL "From: $afsenderl\n";
> print MAIL "Subject: Test\n";

Det lyder usandsynligt at det er den kode du bruger og får
SUBJECT_NEEDS_ENCODING.

Jeg ville forvente TO_ eller FROM_, hvis du ikke har rfc2047-encode't
$modtager eller $afsender - hvilket er svært at se ud fra den viste
kode.

> print MAIL "Mime-Version: 1.0\n";
> print MAIL "Content-Type: text/html\n";

Du mangler et linieskift mellem headers og body.

> print MAIL "<style type = 'text/css'>\n"\n";

Syntax error.

> osv....

Den kode er gammeldags på så mange måder at man får ondt i øjnene.

> Har nogle forslag til at få en lavere spam score ?

Lad være med at sende malformaterede emails?

Jeg vil anbefale et besøg på CPAN, hvor du kan finde moduler til både at
lave emails i korrekt format og til at sende dem:

* http://search.cpan.org/

Mvh.

--
"My internal clock is on Tokyo time." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 02-01-10 23:00

Jack wrote:
> Her er source....

Uha-føjda!

Jeg vil anbefale at du tager et kig på MIME::Lite:
http://search.cpan.org/dist/MIME-Lite/lib/MIME/Lite.pm

.... eller et af de andre mange mail moduler der findes, MIME::Lite er
blot det jeg senest har brugt og det er nemt at bruge.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 17:33

"Flemming Frandsen" <ff-news@nrvissing.net.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>Hvorfor kan du ikke det? Mange email-programmer sender en tekst-version
>med også når man sætter dem til at sende HTML - måske er det der
Har prøvet at lave både tekst og HTML men så får jeg point for at de ikke er
helt ens

> SUBJECT_NEEDS_ENCODING
>Det lyder usandsynligt at det er den kode du bruger og får
Jeg bruger kun ASCII fra char(32) til char(127)
plus æ ø å det kan måske være det........ ?
jeg vil prøve at lave det om til den rigtige HTML kode

>Den kode er gammeldags på så mange måder at man får ondt i øjnene.
Ja jeg beklager at jeg ikke har fulgt med tiden siden Kong Gullerods tid
da Nyhedsgrupperne hed Fidonet

>Jeg vil anbefale et besøg på CPAN,
Jeg prøver at se nærmere på det

> Jeg vil anbefale at du tager et kig på MIME::Lite:
> http://search.cpan.org/dist/MIME-Lite/lib/MIME/Lite.pm

Jeg prøver at se nærmere på det

Hilsen
Jack

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-01-10 17:36

On 2010-01-03, Jack <cb550snabelahonda-bike.eu> wrote:

> Jeg bruger kun ASCII fra char(32) til char(127)
> plus æ ø å det kan måske være det........ ?

Ja.

> jeg vil prøve at lave det om til den rigtige HTML kode

Nej. Brug et modul, der følger standarden, og lad andre bekymre sig om
det.

--
Andreas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-01-10 20:51

On Sun, 3 Jan 2010 17:33:29 +0100, Jack wrote:

> Jeg bruger kun ASCII fra char(32) til char(127)
> plus æ ø å det kan måske være det........ ?

Ja, de danske tegn ligger uden for US-ASCII og derfor skal headere der
indeholder dem rfc2047-encode's.

> jeg vil prøve at lave det om til den rigtige HTML kode

Eh, det gør det kun værre.

> Ja jeg beklager at jeg ikke har fulgt med tiden siden Kong Gullerods tid
> da Nyhedsgrupperne hed Fidonet

Det har de aldrig heddet, så du fulgte nok heller ikke med dengang >

(FidoNet brugte (bruger?) en helt anden teknologi end usenet).

Held & lykke,

Adam

--
"Så har den første snøen falt Adam Sjøgren
men det er ikkje derfor det er kaldt" asjo@koldfront.dk