Godt Nytår!
Fra : Søren N

Dato : 31-12-09 18:37

Et Godt Nytår ønskes til alle på listen!

Giv Jeres heste et nytårskram - selvom I allerede har gjort det.

Liz, blev du lidt klogere på Akhal-Tekinere? Ellers skriv igen, så skal jeg
finde nogle gode links til dig
Der er nogle billeder af min Akhal-Tekiner og også nogle af hans datter fra
i år her:

http://www.akhal-tekes.dk/meimli_data.html

Hilsner fra
Søren, Meimli og Lillemand

Fra : Liz

Dato : 02-01-10 22:33

"Søren N" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg
> finde nogle gode links til dig
> Der er nogle billeder af min Akhal-Tekiner og også nogle af hans datter

Hi Søren og alle andre - godt nytår! Det er på tid vi genoptager skriveriet
herinde, er det ikke? Hvor er I alle?

Søren, en google søgning på de smukke heste gave mig rigelig læsning Og
mange tak for linket til din flotte hingst og hans datter. Du må være ret
stolt af dig selv og af dem. Held og lykke med projektet - hvad fremtids
planer har du med ham?

Liz

Fra : Søren N

Dato : 05-01-10 19:14

"Liz" <lizbsnabela@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stolt af dig selv og af dem. Held og lykke med projektet - hvad fremtids

Hi Liz, jo gu er jeg da stolt over mine "børn", dvs. lillepigen er godt nok
ikke min, men jeg håber hun bliver en flot hest. Og der er endnu et Meimli
føl i maven på en Akhal-Tekiner hoppe i Nordjylland, så den glæder jeg mig
også til at se til sommer.
Jeg har sådan set ikke nogen særlig plan med Meimli, andet end at han står
til rådighed som avlshingst for AT hopper, og andre som måtte ønske at bruge
ham fx. til at lave en distancehest, som ligger godt til racen.
Ridemæssigt er vi stort set hvor vi skal være, han bliver jo 16 år og kan
alt det jeg har brug for og er superlækker at ride. Jeg er ikke
konkurrencerytter men naturrytter. Rider bareback og træner lidt med at ride
i grime, og måske en dag også helt uden noget.
Og han er, nu må jeg godt prale lidt, en super repræsentant for racen med
alle dens karakteristika: Ædel og atletisk, intelligent og følsom, en stærk
personlighed og en hest der knytter sig meget stærkt til sin ejer.
Men også med en spørgende attitude, en Akhal-Tekiner er ikke en hest du bare
tvinger til hvad som helst, den vil godt se et fornuftigt formål med det du
har i sinde.
Men den stoler på sin ejer og vil gøre alt for sin ejer.

Nå men det var til Liz, og alle I andre selvfølgelig

Hvad har I af planer i det nye år?
Og heste?

-Søren

Fra : Liz

Dato : 06-01-10 21:35

> [...]
> føl i maven på en Akhal-Tekiner hoppe i Nordjylland, så den glæder jeg mig

Hvor i Nordjylland? Bor selv heroppe i Vesthimmerland.

> [...]
> ride
> i grime, og måske en dag også helt uden noget.

Join the club Konkurrencer er heller ikke mig, men en tur i skoven eller
langs stranden, og gerne alene, er den rene fornøjelse.

> [...]
> du
> har i sinde.
> Men den stoler på sin ejer og vil gøre alt for sin ejer.

De lyder som arabere - dem jeg har ihvertfald. Men der er også nogen som
siger at arabere nedstammer fra A-T´s I hvertfald har de været i familien
med hinanden i tidens morgen.

Pøj, pøj med Memli. Han er også meget smuk - når han nu ikke er araber

Liz

Fra : Nuser

Dato : 05-01-10 21:21

">> http://www.akhal-tekes.dk/meimli_data.html

Hvor er han altså GUDESMUK.

Jeg har været vild med Akhal-Tekiner siden jeg læste om racen for 15 år
siden, og altid drømt om at eje en.

Er desværre bare blevet allergisk overfor heste...så nøjes med at være
dommer og dømme dem der kan ride

Hilsen Nuser

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 08-01-10 12:55

"Søren N" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Et Godt Nytår ønskes til alle på listen!
>
>Giv Jeres heste et nytårskram - selvom I allerede har gjort det.

Et forsinket nytårskram herfra. Hvodden går det med ridning i naturen i dette
herlige frostvejr?

Her døjer "brutalis" med de hårde knolde på marker og stier. Han går som om han
har skidt i bukserne. Slet ikke bulder og fart som han plejer.

Heldigvis har jeg "Pi", islænder der synes helt upåvirket af situationen og bare
drøner rundt på isbaner og snedriver. Godt nok ikke lige min ridestil, men sjovt
nok er det da.

Vi savner godt nok noget tøvejr så jorden igen blir blød...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)