Arbejde med dato og tid
Fra : Christian Kragh

Dato : 30-12-09 10:22

Hej.

Jeg er igang med at lave en timeregistrering så jeg kan holde styr på min
arbejde.

Jeg har fået lavet det sted hvor man indtaster timer, men jeg kan dog ikke
finde ud af at lave en udskrift af det.

Det meste kommer fint ud, men der er 2 tillæg jeg ikke kan finde ud af at
regne ud.
Grunden er at det ene er nat tillæg alle dage fra klokken 1700 til næste
morgen klokken 0600.

Hvis noget af ens arbejdstid er efter/før disse to tidspunkter skal jeg
regne antal timer og minutter ud...

Jeg er kommet til følgende:

If hour(qStart) < 7 tjem
''Morgen udregn hvor mange timer og minutter der er imellem start og
06:00:00

elseif hour(qStart) > 16 then
''Aften udregn hvor mange timer og minutter der er imellem start og slut
hvis slut er før næste dag klokken 06:00:00, ellers kun til klokken 06:00:00

elseif hour(qSlut) er > 16 then
''Aften udregn hvor mang timer og minutter der er imellem 17:00:00 og slut

end if

Men logikken kan jeg ikke overskue, så er der en der har en simpelere
metode?, eller kan hjælpe mig lidt på vej?

Christian

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-12-09 12:46

Christian Kragh wrote:

> Grunden er at det ene er nat tillæg alle dage fra klokken 1700 til næste
> morgen klokken 0600.

Jeg har noget regneark, hvor jeg opererer med denne problemstilling.

Det er ikke noget jeg lige har ved hånden, med det går stort set ud på at
lægge 24 timer til hvis start < slut.

Stig Johansen

Fra : Christian Kragh

Dato : 31-12-09 13:29

> Jeg har noget regneark, hvor jeg opererer med denne problemstilling.
>
> Det er ikke noget jeg lige har ved hånden, med det går stort set ud på at
> lægge 24 timer til hvis start < slut.

Jeg har grebet det anderledes ad nu...
Nu udregner jeg tiden imellem start og slut, hvorefter jeg trækker al den
tid fra der ligger imellem 0600 og 1700

Det giver væsentlig færre linjers kode...

Christian