Road Trip! Øst til vest i USA. Hvordan?
Fra : JcW

Dato : 30-12-09 01:19

Hej gruppe.

Kæresten og jeg kigger på at lave en tur fra New York over Washington,
Memphis til New Orleans, og videre vest på til Californien.
Men hvordan med billeje? Af økonomiske hensyn tænker vi på at tage toget
indtil Memphis eller New Orleans, og så køre resten af vejen.
Men er der noget der taler for, at man prioriterer anderledes? Det skulle
gerne være så billigt som muligt, dog stadig med bil fra Gran Canyon og
vestpå.
Og hvordan med moteller? Vi er først i 30'erne, så vi er blevet lidt
magelige; men ikke velhavende. Er der motelkæder, som kan anbefales, og
hvordan med camping?

Det var en masse spørgsmål, men jeg tænker, at I har ekspertisen til det her
i gruppen :)

Mvh. Johan

Fra : søren brix

Dato : 30-12-09 17:25

"JcW" <asdfsda@fddafsd.sdafs> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvordan med camping?
>
> Det var en masse spørgsmål, men jeg tænker, at I har ekspertisen til det

Hej

Det lyder da som en spændende tur i er ved at planlægge der..

har i overvejet at evt. køre turen i en autocamper i stedet for ?? vi har
selv lige været i canada i 3uger i en sådan og den ferieform kan kun
anbefales.
og nu skiver du godt nok at i kører øst til vest men der er mange af de
store udlejnings selskaber der fra tid til anden har nogel campere der skal
køres retur fra fx LA -østkysten og det er til en MEGET billig leje men se
selv på fx. www.moturis.com el www.cruiseamerica.com vi lejede selv igennem
www.motorhomebookers.com som var billigere en hvis du lejer direkte ved
RV-selskabet

mvh

Søren

Fra : JcW

Dato : 31-12-09 01:08

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> wrote in message
*snip*

> [...]
> skal
> køres retur fra fx LA -østkysten og det er til en MEGET billig leje men se

Det havde vi ikke tænkt på, men med en autocamper er overnatningen jo
klaret. Dog skal det være øst til vest bl.a. pga. familiebesøg, men også
fordi en road trip går fra øst til vest, af en eller anden grund :) Men
netop derfor kan man godt forstå, at priserne må være lavere den anden vej.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-09 05:05

JcW skrev:

> Dog skal det være øst til vest bl.a. pga. familiebesøg

Kan man ikke bruge de samme veje, når man kører fra øst til
vest?

> men også
> fordi en road trip går fra øst til vest, af en eller anden grund :)

Det er det til gengæld sværere at argumentere imod.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær nyt om det danske sprog:

Fra : Finn Møller

Dato : 30-12-09 18:46

"JcW" <asdfsda@fddafsd.sdafs> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan med camping?
>
> Det var en masse spørgsmål, men jeg tænker, at I har ekspertisen til det

God tur, USA er et dejligt og nemt rejseland.

Mht. billeje skal I regne med at skulle betale envejsleje.

Mht. at rejse med tog har vi prøvet det et par gange, det er en meget
afslappende måde at rejse på - men man skal indstille sig på forsinkelser og
lav hastighed. Passagertogsnettet er ikke særlig fintmasket, så undersøg
hvordan det kan passe ind i planerne. Hvis det primære er at det skal være
billigt, vil indenrigsfly sikkert kunne være en ide, vi har valgt toget for
at opleve andet end lufthavne. Info om togrejser kan findes på
www.amtrak.com.

Mht. moteller er der mange kæder i forskellige kvalitets og prisniveauer,
pris, beliggenhed og kvalitet hænger meget godt sammen. Nu er det jo
individuelt, hvor høj kvalitet man forlanger, den billigste motelkæde er
Motel 6, og vi er generelt godt tilfredse med kvaliteten. Værelserne er ikke
de mest smagfuldt indrettede, men der er gode senge og rent. Lidt dyrere -
og bedre - er Super 8, og andre kæder som Howard Johnson, Days Inn etc. På
den første overnatning på et kædemotel kan man få en oversigt over alle
kædens moteller, det kan være godt at have, så man kan planlægge undervejs.
På tankstationer m.m. kan man også få motel coupons, kuponer, der giver
rabat på en række moteller, det er typisk ikke de billigste man får på denne
måde, men til gengæld kan man for $50-70 få et godt mellemklassemotel.

I store byer (Washington, San Francisco, Las Vegas m.m.) har vi altid booket
overnatning på forhånd for at få en god beliggenhed til en fornuftig pris,
her er tripadvisor meget god til at finde de gode overnatningssteder. "På
landevejen" kører vi altid uden at have booket på forhånd, det er meget få
gange, et motel har været booket helt op.

Håber det giver afklaring.

Mvh. Finn

Fra : søren brix

Dato : 30-12-09 19:41

"Finn Møller" <finnmoller@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> overnatningssteder. "På landevejen" kører vi altid uden at have booket på
> forhånd, det er meget få gange, et motel har været booket helt op.

og på www.priceline.com kan man ligge et bud en på et hotle og de accepterer
det måske (der er hørt om golk der får et 4* hotel til 60 dollar derovere)

mvh

Søren

Fra : JcW

Dato : 31-12-09 01:13

> [...]
>>

> og på www.priceline.com kan man ligge et bud en på et hotle og de
> accepterer det måske (der er hørt om golk der får et 4* hotel til 60

Det var da en interessant mulighed. Det kræver dog lidt is i maven, hvis man
ikke ved, om man så har sit sted at overnatte.

Fra : JcW

Dato : 31-12-09 01:09

"Finn Møller" <finnmoller@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> overnatningssteder. "På landevejen" kører vi altid uden at have booket på
> forhånd, det er meget få gange, et motel har været booket helt op.

Tak for det gode grundige svar. Det skal vi lige kigge igennem og snakke
lidt om, før vi finder ud af præcist hvad vi gør. Men super brugbart - tak
skal du have.