Ubuntu 9.10 - Telenor mobilt bredbånd (Hua~
Fra : Jan Birk

Dato : 30-12-09 15:15

Hej,

Forsøger at få emnet til at virke. Når jeg plugger modem'et ind (Huawei
E1752) optræder det som et storage. Kører usb_modeswitch og nu kan jeg
via lsusb se modem'et.

I netforbindelserne, tilføjer jeg et mobilt bredbånd via wizarden. Den
finder fint modem'et og jeg sætter hak i 'Sonofon'

Herefter optræder forbindelsesnavnet fint i listen over netværk som
kommer hvis man venstre klikker på netværksikonen.

Men, hvis jeg vælger det, kommer

"GSM Netværk afbrud - du er nu afkoblet fra netværket"

Jeg havde forventet/håbet på det modsatte, altså at den koblede på
netværket.

Nogen som har en ide? eller hints til at lede efter fejl?

/Jan

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-12-09 15:58

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> writes:

>Nogen som har en ide? eller hints til at lede efter fejl?

Personligt har jeg udfyldt username og password. Officielt er det
ok at lade den være tomme, hvilket også er den rette konfiguration
mod udbyderen... men det virker ikke. Til gengæld bruger den ikke
username og password, så det er ret ligemeget, hvad man skriver i
felterne. Bare der står noget.

Jeg ved ikke, om det er Løsningen(tm), men det virker altså her.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan Birk

Dato : 30-12-09 20:29

> [...]
> mod udbyderen... men det virker ikke. Til gengæld bruger den ikke
> username og password, så det er ret ligemeget, hvad man skriver i

Tak for input.

Det hjalp desværre ikke.

Godt nytår til dig og dine

/Jan

Fra : claus

Dato : 31-12-09 14:01

Jan Birk skrev:

Hej. Jeg fik e1750 til at virke med dette:

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=223&t=41986&p=341147

det er disse værdier der skal (måske) skal ændres fordi du har e1752:
DefaultVendor= 0x12d1
DefaultProduct= 0x1446

TargetVendor = 0x12d1
TargetProduct= 0x1001

MessageContent="55534243000000000000000000000011060000000000000000000000000000"
MessageEndpoint=0x01
CheckSuccess=5
Jeg tror du kan finde de rigtige værdier i dmesg.

Mvh Claus

Fra : Jan Birk

Dato : 31-12-09 15:21

> [...]
>
> MessageEndpoint=0x01
> CheckSuccess=5
> Jeg tror du kan finde de rigtige værdier i dmesg.

Det er også kommet til at virke, såfremt jeg husker at slå trådløst net
fra først

(Det er nemmeste at bruge lsusb til at finde værdierne, synes jeg)

Tak og godt nytår

/Jan