gemme flere steder samtidigt
Fra : Per Andreasen

Dato : 29-12-09 12:26

Jeg fører dagbog, og den må selvfølgelig ikke pludselig være forsvundet
p.g.a. en teknisk fejl. Jeg gør derfor det, at jeg manuelt laver en
sikkerhedskopiering til et eksternt drev, når jeg husker det. For at
udelukke problemer i forbindelse med forglemmelser har jeg et spørgsmål til
panelet.
Kan man gemme et dokument, skrevet i Word 2007, to steder ved klik på "Gem"?
Eller kan man bestemme placeringen af en automatisk sikkerhedskopi af
dokumentet?

På forhånd tak for hjælpen, og godt nytår Per
Andreasen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-09 14:36

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg gør derfor det, at jeg manuelt laver en
> sikkerhedskopiering til et eksternt drev, når jeg husker det
> Eller kan man bestemme placeringen af en automatisk sikkerhedskopi af
> dokumentet?

Jeg bruger et program, der hedder "Second Copy" - det checker mine
dokument- og billed mapper hver anden time - hvis der er nye eller
ændrede filer, så tager det automatisk en backup af disse til et
eksternt drev, så der altid er en opdateret backup.

Tidspunkterne bestemmer man selv.

Derudover bliver der automatisk taget en backup, når jeg slukker
computeren.

Der findes andre tilsvarende programmer f.x. Acronis plus et par
stykker, som jeg ikke lige kan huske

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard