/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Mister netværksforbindelse
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 30-12-09 00:12

Jeg har bredbånd fra Dansk kabel tv og via deres Motorola modem går det ind
i en dlink router, hvor jeg så har kablet op til flere pc.er og til en
switch, hvor der også kobles pc.er på. Desuden er der trådløst netværk i
routeren.
I mindst et halvt år har jeg ca. hver anden dag (nogen gange går der kun en
dag) mistet forbindelsen til netværket, så jeg er nødt til lige at resette
routeren (tager strømmen fra den og sætter det til igen umiddelbart efter).
Så får jeg forbindelsen igen.
Jeg har prøvet med 3 forskellige routere og det ændrede ikke på problemet.
Jeg kender flere som er koblet op via DK-tv og via samme netværk, og de har
ikke dette problem.
Er det modemet som skaber dette problem, da det må være noget med en mistet
forbindelse i et kort øjeblik, således at der skal skiftes ip midt i det
hele eller?

Kurt



 
 
CC (30-12-2009)
Kommentar
Fra : CC


Dato : 30-12-09 02:54

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen ...
> Jeg har bredbånd fra Dansk kabel tv og via deres Motorola modem går det
> ind i en dlink router, hvor jeg så har kablet op til flere pc.er og til en
> switch, hvor der også kobles pc.er på. Desuden er der trådløst netværk i
> routeren.
> I mindst et halvt år har jeg ca. hver anden dag (nogen gange går der kun
> en dag) mistet forbindelsen til netværket, så jeg er nødt til lige at
> resette routeren (tager strømmen fra den og sætter det til igen
> umiddelbart efter). Så får jeg forbindelsen igen.
> Jeg har prøvet med 3 forskellige routere og det ændrede ikke på problemet.
> Jeg kender flere som er koblet op via DK-tv og via samme netværk, og de
> har ikke dette problem.
> Er det modemet som skaber dette problem, da det må være noget med en
> mistet forbindelse i et kort øjeblik, således at der skal skiftes ip midt
> i det hele eller?
>
Hvilken opkaldsprotokol bruger du?
Jeg har ikke DKT, men jeg anvender en opkaldsprotekol der hedder PPPoE. I
denne opsætning kan jeg sætte et flueben "altid forbundet".
Hvis den står i "manuel" eller "on demand". Kan du godt miste forbindelsen.


Kurt B. Andersen (30-12-2009)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 30-12-09 23:12


"CC" <CC@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3ab2b8$0$274$14726298@news.sunsite.dk...

>>
> Hvilken opkaldsprotokol bruger du?
> Jeg har ikke DKT, men jeg anvender en opkaldsprotekol der hedder PPPoE. I
> denne opsætning kan jeg sætte et flueben "altid forbundet".
> Hvis den står i "manuel" eller "on demand". Kan du godt miste
> forbindelsen.
>
Jeg synes ikke lige, at jeg kan se PPPoE nogen steder. Det er p.t. en Vista
pc jeg sidder ved.

Kurt



CC (31-12-2009)
Kommentar
Fra : CC


Dato : 31-12-09 13:23

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen ...
>
> "CC" skrev i meddelelsen Hvilken opkaldsprotokol bruger du?
>> Jeg har ikke DKT, men jeg anvender en opkaldsprotekol der hedder PPPoE. I
>> denne opsætning kan jeg sætte et flueben "altid forbundet".
>> Hvis den står i "manuel" eller "on demand". Kan du godt miste
>> forbindelsen.
>>
> Jeg synes ikke lige, at jeg kan se PPPoE nogen steder. Det er p.t. en
> Vista pc jeg sidder ved.
>
Du skal ikke sætte PC-er op med adgangskode etc. til DKT. Det skal du sætte
op i din router.
Er dette ikke forbindelsen til din router?: http://192.168.0.1/ Default
adgangskode og password frem af Dlink'ens brugsanvisning.
I din router vælger du opkaldsforbindelsen, indtaster de nødvendige bruge-
og password, samt sætter forbindelsen til altid at være tilsluttet.

I din pc-er skal "Opkalds- og VPN-forbindelse" være tomme i fanebladet
"Forbindelser", i "internetindstillinger.
Endvider skal der ikke være flueben i LAN-indstilninger.



Kurt B. Andersen (01-01-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 01-01-10 19:41


"CC" <CC@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3c979f$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen ...
>>
>> "CC" skrev i meddelelsen Hvilken opkaldsprotokol bruger du?
>>> Jeg har ikke DKT, men jeg anvender en opkaldsprotekol der hedder PPPoE.
>>> I denne opsætning kan jeg sætte et flueben "altid forbundet".
>>> Hvis den står i "manuel" eller "on demand". Kan du godt miste
>>> forbindelsen.
>>>
>> Jeg synes ikke lige, at jeg kan se PPPoE nogen steder. Det er p.t. en
>> Vista pc jeg sidder ved.
>>
> Du skal ikke sætte PC-er op med adgangskode etc. til DKT. Det skal du
> sætte op i din router.
> Er dette ikke forbindelsen til din router?: http://192.168.0.1/ Default
> adgangskode og password frem af Dlink'ens brugsanvisning.
> I din router vælger du opkaldsforbindelsen, indtaster de nødvendige bruge-
> og password, samt sætter forbindelsen til altid at være tilsluttet.
>
> I din pc-er skal "Opkalds- og VPN-forbindelse" være tomme i fanebladet
> "Forbindelser", i "internetindstillinger.
> Endvider skal der ikke være flueben i LAN-indstilninger.
>
>
Jeg har heller ikke sat den op med nogen kode til DKT. Routeren er sat til
Dynamic ip (DHCP) ved connection type.
Jeg kan ikke se noget sted, at man kan sætte den til altid at være
tilsluttet - men heller ikke modsat.
Nu fik jeg så lige set under status, at ved wireless står den til at bruge
channel 5, men hvis jeg går ind under wireless setup - manual, så står den
til "enable auto channel selection, og der står den tilsyneladende til
channel 6, så det ser lidt mærkeligt ud. Det kunne være, at jeg skulle prøve
at slå det fra og sætte den til en anden kanal. Jeg kan nu huske, at jeg for
et par år siden med en anden router havde problemer med den channel jeg
brugte og så skiftede til en anden, hvorefter problemet forsvandt. Men jeg
kan så ikke huske hvilken kanal der løste problemet.
Men det mærkelige er, at jeg har kørt med opkoblingen i mange år uden
problemer. Det sidste halve år har de lavet en del udskiftning af udstyr på
nettet her i byen og er ikke færdige endnu, men det har ikke givet problemer
hos andre, medmindre de lige har været inde i den stander, hvor de var
koblet op.
Der er tomt ved opkalds og vpn forbindelse osv. som du beskriver.
Nu sidder jeg så lige og kigger på Netværks- og delingscenter og kan se, at
forbindelsen til routeren står som fast forbundet, men forbindelsen fra
routeren til internet hele tiden skifter fra Identificerer til flere netværk
og umiddelbart efter så til mit netværk. Det skifter hele tiden, men det er
måske sådan det skal være, når det er trådløst - altså at den hele tiden
identificerer sig over for netværket. Når jeg ser på et download, kan jeg
ikke se, at den laver nogen afbrydelser, mens den identificerer.
Men nu prøver jeg at skifte kanal og mener, at det burde være enten kanal 6
eller 11, som virkede upåklageligt for mig med en anden router.

Kurt



jos (31-12-2009)
Kommentar
Fra : jos


Dato : 31-12-09 14:54

Kurt B. Andersen wrote:
> Jeg har bredbånd fra Dansk kabel tv og via deres Motorola modem går
> det ind i en dlink router, hvor jeg så har kablet op til flere pc.er
> og til en switch, hvor der også kobles pc.er på. Desuden er der
> trådløst netværk i routeren.
> I mindst et halvt år har jeg ca. hver anden dag (nogen gange går der
> kun en dag) mistet forbindelsen til netværket, så jeg er nødt til
> lige at resette routeren (tager strømmen fra den og sætter det til
> igen umiddelbart efter). Så får jeg forbindelsen igen.
> Jeg har prøvet med 3 forskellige routere og det ændrede ikke på
> problemet. Jeg kender flere som er koblet op via DK-tv og via samme
> netværk, og de har ikke dette problem.
> Er det modemet som skaber dette problem, da det må være noget med en
> mistet forbindelse i et kort øjeblik, således at der skal skiftes ip
> midt i det hele eller?
>
> Kurt
Jeg har 2 opkoblinger til dktv, som ikke har de problemer - har faktisk
virket 5-6 år uden problemer.
- har også 5-6 pcer + trådløs.
når du mister forbindelsen, er det så KUN routeren du resetter?
i så tilfælde er det jo lokaliseret!
kan du pinge routerens indvendige adresse?
kan du pinge den udvendige adresse?
kan du pinge din offentlige adresse? (ses med eks. www.myip.dk )

hvis ja: kan du pinge en kendt internetadresse som 208.7.222.222 ?

hvis ja: kan du pinge www.opendns.com ? (dnsproblemer!!)

finn



Kurt B. Andersen (01-01-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 01-01-10 19:47


"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3cacfc$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>> Jeg har bredbånd fra Dansk kabel tv og via deres Motorola modem går
>> det ind i en dlink router, hvor jeg så har kablet op til flere pc.er
>> og til en switch, hvor der også kobles pc.er på. Desuden er der
>> trådløst netværk i routeren.
>> I mindst et halvt år har jeg ca. hver anden dag (nogen gange går der
>> kun en dag) mistet forbindelsen til netværket, så jeg er nødt til
>> lige at resette routeren (tager strømmen fra den og sætter det til
>> igen umiddelbart efter). Så får jeg forbindelsen igen.
>> Jeg har prøvet med 3 forskellige routere og det ændrede ikke på
>> problemet. Jeg kender flere som er koblet op via DK-tv og via samme
>> netværk, og de har ikke dette problem.
>> Er det modemet som skaber dette problem, da det må være noget med en
>> mistet forbindelse i et kort øjeblik, således at der skal skiftes ip
>> midt i det hele eller?
>>
>> Kurt
> Jeg har 2 opkoblinger til dktv, som ikke har de problemer - har faktisk
> virket 5-6 år uden problemer.
> - har også 5-6 pcer + trådløs.
> når du mister forbindelsen, er det så KUN routeren du resetter?
> i så tilfælde er det jo lokaliseret!
> kan du pinge routerens indvendige adresse?
> kan du pinge den udvendige adresse?
> kan du pinge din offentlige adresse? (ses med eks. www.myip.dk )
>
> hvis ja: kan du pinge en kendt internetadresse som 208.7.222.222 ?
>
> hvis ja: kan du pinge www.opendns.com ? (dnsproblemer!!)
>
> finn
>
Som du kan se i mit andet svar har jeg også været tilkoblet i flere år uden
problemer. Det er problem, som er opstået, uden at jeg lige kan finde
grundlaget. Det er kun routeren jeg resetter. Men som anført har jeg skiftet
router et par gange, og problemet er alligevel fortsat.
Jeg kan godt pinge og komme ind i routeren. Udvendig adresse er vel den
samme som myip, og den kan jeg også pinge.
Den kendte internetadresse som du anfører, kan jeg ikke pinge, idet den
giver timeout.

Kurt



Chresten (01-01-2010)
Kommentar
Fra : Chresten


Dato : 01-01-10 22:19

Du kan når, problemet opstå gå ind i routerens log, hvis der er adgang
heller der findes en sådan, ikke alle router har log. Du kan i loggen
checke om der på tidspunktet for ”mistet forbindelse”, se om der er en
entry med en ip og port 67 og port 68 == 123.456.789.123:67 heller
123.456.789.123:68 . Dette fortæller at der har været en fornyelse af
IP, i forbindelse med DHCP tildeling af IP til router. Dette kan
indikere at der er et problem med DHCP tildelingen. Du kan evt så få en
fast IP add i stedet for.
M V H
C

Kurt B. Andersen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-01-10 00:46


"Chresten" <chresten@bb.aa> skrev i meddelelsen
news:4b3e66df$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Du kan når, problemet opstå gå ind i routerens log, hvis der er adgang
> heller der findes en sådan, ikke alle router har log. Du kan i loggen
> checke om der på tidspunktet for ”mistet forbindelse”, se om der er en
> entry med en ip og port 67 og port 68 == 123.456.789.123:67 heller
> 123.456.789.123:68 . Dette fortæller at der har været en fornyelse af IP,
> i forbindelse med DHCP tildeling af IP til router. Dette kan indikere at
> der er et problem med DHCP tildelingen. Du kan evt så få en fast IP add i
> stedet for.
> M V H
> C

Under Status i routeren er der en log. Der står tilsyneladende kun log for 2
dage - og mærkeligt nok er de fra den 3. og 4 januar, hvilket i skrivende
stund jo er ud i fremtiden!.
Jeg kan ikke finde noget med ovenstående porte, men helt undtagelsesvis har
netværket nu også kørt i 3 eller 4 dage, uden at jeg har skullet genstarte
routeren.
Så næste gang det sker, vil jeg prøve og gå ind og se hvad der står.
Da jeg ikke umiddelbart har behov for en fast ip, vil jeg nødigt betale for
det, men det kan selvfølgelig blive en nødvendig løsning, selv om jeg ikke
forstår hvorfor, når jeg nu har kørt med dynamisk ip i 7-8 år uden
problemer.

Kurt



Kurt B. Andersen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-01-10 14:58


"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3e8932$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Chresten" <chresten@bb.aa> skrev i meddelelsen
> news:4b3e66df$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Du kan når, problemet opstå gå ind i routerens log, hvis der er adgang
>> heller der findes en sådan, ikke alle router har log. Du kan i loggen
>> checke om der på tidspunktet for "mistet forbindelse", se om der er en
>> entry med en ip og port 67 og port 68 == 123.456.789.123:67 heller
>> 123.456.789.123:68 . Dette fortæller at der har været en fornyelse af IP,
>> i forbindelse med DHCP tildeling af IP til router. Dette kan indikere at
>> der er et problem med DHCP tildelingen. Du kan evt så få en fast IP add i
>> stedet for.
>> M V H
>> C
>
> Under Status i routeren er der en log. Der står tilsyneladende kun log for
> 2 dage - og mærkeligt nok er de fra den 3. og 4 januar, hvilket i
> skrivende stund jo er ud i fremtiden!.
> Jeg kan ikke finde noget med ovenstående porte, men helt undtagelsesvis
> har netværket nu også kørt i 3 eller 4 dage, uden at jeg har skullet
> genstarte routeren.
> Så næste gang det sker, vil jeg prøve og gå ind og se hvad der står.
> Da jeg ikke umiddelbart har behov for en fast ip, vil jeg nødigt betale
> for det, men det kan selvfølgelig blive en nødvendig løsning, selv om jeg
> ikke forstår hvorfor, når jeg nu har kørt med dynamisk ip i 7-8 år uden
> problemer.
>
> Kurt
>
Så måtte jeg resette routeren igen og i loggen, som nu viser jan 1 kan jeg
ikke se noget om de pgl. porte.
Så nu må jeg så lige prøve at skifte kanal igen.

Kurt



Chresten (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Chresten


Dato : 02-01-10 15:20

Du kan prøve at post hvad, der stå i loggen her i NEWS. Det kan være der
er en, som kan se hvad der er galt, når problemet opstår...
M V H
C

Kurt B. Andersen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 02-01-10 19:19


"Chresten" <chresten@bb.aa> skrev i meddelelsen
news:4b3f5621$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Du kan prøve at post hvad, der stå i loggen her i NEWS. Det kan være der
> er en, som kan se hvad der er galt, når problemet opstår...
> M V H
> C
Ja, nu skete det så igen, så ny kanal hjalp ikke.
Nu har jeg set nærmere på loggen, og det ser ud til, at efter reboot sletter
den tidligere log, således at man ikke kan se, hvad der skete. Så jeg skal
ind og tage loggen ud inden jeg genstarter.
Men her er hvad der står i den sidste log.
Den skal nok læses bagfra, da der står system startet.
"Jan 1 00:00:27 ","Remote management is disabled."
"Jan 1 00:00:27 ","Block WAN PING is disabled."
"Jan 1 00:00:27 ","Remote management is disabled."
"Jan 1 00:00:27 ","Block WAN PING is disabled."
"Jan 1 00:00:27 ","DMZ disabled."
"Jan 1 00:00:27 ","VPN (L2TP) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:27 ","VPN (IPSec) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:27 ","VPN (PPTP) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:27 ","Domain blocking disabled."
"Jan 1 00:00:27 ","URL blocking disabled."
"Jan 1 00:00:26 ","MAC filter disabled."
"Jan 1 00:00:26 ","DHCP: Client receive ACK from 172.31.0.15,
IP=80.162.240.93, Lease time=14400."
"Jan 1 00:00:26 ","DHCP: Client send REQUEST to server 172.31.0.15,
request IP=80.162.240.93."
"Jan 1 00:00:26 ","DHCP: Client performing a DHCP renew."
"Jan 1 00:00:16 ","Remote management is disabled."
"Jan 1 00:00:16 ","Block WAN PING is disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","Remote management is disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","Block WAN PING is disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","DMZ disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","VPN (L2TP) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:15 ","VPN (IPSec) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:15 ","VPN (PPTP) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:15 ","Domain blocking disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","URL blocking disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","MAC filter disabled."
"Jan 1 00:00:15 ","DHCP: Client receive ACK from 172.31.0.15,
IP=80.162.240.93, Lease time=14400."
"Jan 1 00:00:13 ","DHCP: Client send REQUEST to server 172.31.0.15,
request IP=80.162.240.93."
"Jan 1 00:00:13 ","DHCP: Client receive OFFER from 172.31.0.15."
"Jan 1 00:00:13 ","DHCP: Client send DISCOVER."
"Jan 1 00:00:08 ","VPN (L2TP) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:08 ","VPN (IPSec) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:08 ","VPN (PPTP) Pass-Through enabled."
"Jan 1 00:00:08 ","Domain blocking disabled."
"Jan 1 00:00:08 ","URL blocking disabled."
"Jan 1 00:00:08 ","MAC filter disabled."
"Jan 1 00:00:04 ","System started."
Jeg må prøve at huske at tage loggen ud inden jeg genstarter næste gang.

Kurt



Bjarke Hansen (02-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-01-10 13:16

On 2 Jan., 19:19, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> "Chresten" <chres...@bb.aa> skrev i meddelelsennews:4b3f5621$0$271$14726298@news.sunsite.dk...> Du kan prøve at post hvad, der stå i loggen her i NEWS. Det kan være der
> > er en, som kan se hvad der er galt, når problemet opstår...
> > M V H
> > C
>
> Ja, nu skete det så igen, så ny kanal hjalp ikke.
> Nu har jeg set nærmere på loggen, og det ser ud til, at efter reboot sletter
> den tidligere log, således at man ikke kan se, hvad der skete. Så jeg skal
> ind og tage loggen ud inden jeg genstarter.


Ja det lyder da lidt mærkeligt... Kunne jo tyde på et defekt modem!?
Men hvad er det med at skifte kanal? er det på det trådløse du tænker
på?

Prøv engang at lave en traceroute til fx ns.tele.dk og så man evt kan
se om der er noget galt der´...
Hvor bor du henne i landet? Hvordan ellers med din antenneinstallation
har du mange stik osv, eller sidder modemmet direkte i tv udtaget uden
ekstra-installationer?

Kurt B. Andersen (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 03-01-10 00:25


"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:03a98181-ece0-466c-8243-856ff1c1bfbc@21g2000yqj.googlegroups.com...
On 2 Jan., 19:19, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> "Chresten" <chres...@bb.aa> skrev i
> meddelelsennews:4b3f5621$0$271$14726298@news.sunsite.dk...> Du kan prøve
> at post hvad, der stå i loggen her i NEWS. Det kan være der
> > er en, som kan se hvad der er galt, når problemet opstår...
> > M V H
> > C
>
> Ja, nu skete det så igen, så ny kanal hjalp ikke.
> Nu har jeg set nærmere på loggen, og det ser ud til, at efter reboot
> sletter
> den tidligere log, således at man ikke kan se, hvad der skete. Så jeg skal
> ind og tage loggen ud inden jeg genstarter.


Ja det lyder da lidt mærkeligt... Kunne jo tyde på et defekt modem!?
Men hvad er det med at skifte kanal? er det på det trådløse du tænker
på?

Prøv engang at lave en traceroute til fx ns.tele.dk og så man evt kan
se om der er noget galt der´...
Hvor bor du henne i landet? Hvordan ellers med din antenneinstallation
har du mange stik osv, eller sidder modemmet direkte i tv udtaget uden
ekstra-installationer?

Ja, det er på det trådløse jeg skifter kanal, og kan nu godt se, at det jo
er ligegyldigt, da jeg også mister forbindelsen på de pc.er som er kablet
direkte på routeren.
Tracert gav følgende:
Sporer rute til ns.tele.dk [193.162.159.194]

over et maksimum af 30 hop:



1 7 ms 23 ms 11 ms 172.19.96.1

2 20 ms 11 ms 16 ms ge-0-1-0-650-400M.nfnqu2.ip.tele.dk
[80.196.53.29]

3 13 ms 13 ms 13 ms vlan164.slt27nxc2.ip.tele.dk
[193.162.159.198]

4 13 ms 25 ms 15 ms ns.tele.dk [193.162.159.194]



Sporing fuldf>rt.

Jeg kan ikke se, om der er noget galt i ovenstående.
Jeg bor i 4800 og er koblet op via Nykøbing F antenneanlæg, hvor
fjernsynsdelen er yousee og bredbånd dktv, som bagved så er tdc i begge
tilfælde.
Bredbåndet tages ud via det første stik i huset og køres så via coaxial
kabel til den ønskede placering af modemet. Der sidder ca. 25 m kabel på
inden modemet, og det har fungeret upåklageligt i ca. 6 år.
Vi har masser at udtag til tv og radio, men de kører deres helt egen vej, da
bredbåndet som sagt tages fra første stik for at undgå støj på linjen.
Men jeg må nok have fat i dktv og bede dem se på modemet, som du foreslår,
da det vist dårligt kan være andre steder at problemet ligger, når nu jeg
har prøvet med flere forskellige routere.
Det kan vel ikke skyldes, at jeg på den ene routerport har udtag, som går
til en 4-port switch?
Jeg mener ikke, at problemet kom efter at jeg satte den switch på, men den
har jeg ikke haft tilkoblet hele tiden.

Kurt



Kurt B. Andersen (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 26-02-10 19:49

Jeg kan lige afslutte denne tråd med at oplyse, at problemet tilsyneladende
nu er løst. Jeg opdaterede firmwaren i routeren og siden er den ikke faldet
af en eneste gang.

Kurt



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407939
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste