bruge 2 netværk samtidig... hvirdan
Fra : Tonni Madsen

Dato : 28-12-09 09:58

Hejsa mit problem består i at jeg til dagligt kører som montør, og der har
jeg brug for at komunikere med en wimax antenne, som har fast ip, dette
gøres normlt ved at pcen skal ha en fast ip, og så kobles på via kabel.
Jeg har så fundet en mulighed hvor jeg kan tilkoble den via en trådløs
router, og det virker fint.
Problemet er bare at samtidig skal jeg ha adgang til et online system, som
jeg tilgår via 3g, men hvis 3g er aktiveret så kan jeg ikke finde antennen,
med det samme jeg disconnecte 3g så er der kontakt igen. Jeg kan godt se
routeren, og også få kontakt til den, men altså ikke antennen.
Da jeg kørte med kabel direkte var det ikke noget problem at ha 3g aktiveret
imens.
Det jeg tænkte på var om jeg kunne lave et eller andet statisk routning i
host.ini eller noget, håber I forstår hvad jeg mener,
Nogen forslag?

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : jos

Dato : 28-12-09 12:43

Tonni Madsen wrote:
> [...]
> Det jeg tænkte på var om jeg kunne lave et eller andet statisk
> routning i host.ini eller noget, håber I forstår hvad jeg mener,

Nu kender jeg ikke til opsætning af 3g, men kan du ikke bare definere et
virtuelt netkort, sætte op til 3gparametre og bede 3g bruge det?

finn

Fra : Tonni Madsen

Dato : 29-12-09 11:41

> Nu kender jeg ikke til opsætning af 3g, men kan du ikke bare definere et
> virtuelt netkort, sætte op til 3gparametre og bede 3g bruge det?
>
> finn

Humme jeg ved ikke helt hvad du mener? 3G bliver forbundet enten via et
3connect latterligt skod program, som er 232% ubrugeligt, eller via "netværk
via modem" hvor det er installeret som et opkaldsmodem, med en
initialitations streng, og "højre klik/ ring op"

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-12-09 21:50

jos wrote:

> Nu kender jeg ikke til opsætning af 3g, men kan du ikke bare definere et
> virtuelt netkort, sætte op til 3gparametre og bede 3g bruge det?

3G er en dial-up forbindelse ligesom det gode gamle 56K modem

--
Jesper Lund

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-01-10 23:17

Tonni Madsen skrev:
> [...]
> kan godt se routeren, og også få kontakt til den, men altså ikke antennen.
> Da jeg kørte med kabel direkte var det ikke noget problem at ha 3g

Problemet er at når du tilslutter den trådløse router, så sættes en
default route til at pege ud igennem denne, når du så forbinder til
mobilnettet, sættes en default route til dette. Computeren bruger så
enten en tilfældig, eller sidst ankomne. Problemet kan yderligere
kompliceres hvis du også opretter en VPN forbindelse, hvor al trafik
routes igennem, så slettes routerne til den trådløse router, og al
trafik sendes igennem VPN'en. (Alt efter VPN implementeringen)

> Det jeg tænkte på var om jeg kunne lave et eller andet statisk routning
> i host.ini eller noget, håber I forstår hvad jeg mener,
> Nogen forslag?

Statisk routing laves i windows med kommandoen route i en prompt.
Hvordan man får den til at huske routerne, kan jeg ikke lige huske.

En løsning kunne være først at koble op via UMTS forbindelsen og en
eventuel VPN, derefter hoppe på den trådløse router, og se om det så
virker. Hvis ikke kan en statisk route til netop den eller de IP'er der
er relevante i forbindelse med antennen, dette kan eventuelt laves som
en række kommandoer i en batch fil, så man ikke skal skrive det hvergang.

- Chano Andersen.