Berlin, vejr og transport
Fra : Lars

Dato : 27-12-09 10:54

Hej, vi overvejer at køre til Berlin via Flensborg nu på onsdag og så hjem igen på fredag.

Når jeg ser disse vejrudsigter m. "Heavy snow" på onsdag, kan jeg dog blive noget bekymret for
om det er en god ide at tage derned med bilen?

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/50
www.dmi.dk/dmi/verden/verdensvejr.htm?country=Tyskland&city=130049001&dag1=true

Hvad er jeres vurdering?
Kender I nogle bedre vejrudsigt websider m. trafikvarsel, vedr tyskland ?

--
Best regards

Lars

Fra : alexbo

Dato : 27-12-09 11:12

"Lars" skrev

> [...]
>noget bekymret for
>om det er en god ide at tage derned med bilen?

Nytårsaften i Berlin og køre hjem dagen efter i sne, jeg ville overveje
toget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-09 11:15

"Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen

> Hej, vi overvejer at køre til Berlin via Flensborg nu på onsdag og så hjem
> igen på fredag.

Jeg var der medio december - i bil

> Når jeg ser disse vejrudsigter m. "Heavy snow" på onsdag, kan jeg dog
> blive noget bekymret for
> om det er en god ide at tage derned med bilen?

Dét er det kun, hvis du er en habil kører og har vinterdæk på bilen

> Hvad er jeres vurdering?

Jeg har været der mange gange - i bil. Ganske uproblematisk men jeg kører
også en del hvér dag og har derfor rutinen samt vinterdæk på bilen. Tyskerne
rydder normalt motorvejene løbende - især de mest anvendte som dén til
Berlin.

Du kan prøve at søge på web-cams i dé områder, du skal køre. Det giver dig
et aktuelt fingerpeg om såvel den trafikale som snemæssige situation...

www.wetter.de

Fra : Lars

Dato : 27-12-09 11:40

In article <esGZm.13947$U5.211703@newsb.telia.net>, no@mail.com says...
> Dét er det kun, hvis du er en habil kører og har vinterdæk på bilen

> Jeg har været der mange gange - i bil. Ganske uproblematisk men jeg kører
> også en del hvér dag og har derfor rutinen samt vinterdæk på bilen.

Jeg betegner mig selv som en habil kører med fokus på sikkerhed fremfor fart, så der skal noget
til for at jeg ikke kommer sikkert frem.

Men! Der er mange uansvarlige, ikke så habile bilister, der kører galt hvilket medfører km
lange køer og sker dette på en motorvej kan der hurtigt gå nogle timer, hvilket kan blive ret
træls hvis man ind imellem skal spise, på toilet osv.
Det er primært her, jeg ser problemet

> www.wetter.de

Tak for denne.

--
Best regards

Lars

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-09 12:42

> Jeg betegner mig selv som en habil kører med fokus på sikkerhed fremfor
> fart, så der skal noget
> til for at jeg ikke kommer sikkert frem.

Vinterdæk på bilen - har du det?
Ellers bør du blive hjemme - eller leje nogle....

> [...]
> hvilket kan blive ret
> træls hvis man ind imellem skal spise, på toilet osv.

Køer på en tysk motorvej kan man jo ikke forudse, men et nvigationssytem med
TMC kan være en god hjælp.

> Tak for denne.

Your welcome

Fra : Lars

Dato : 02-01-10 12:19

In article <rKHZm.13954$U5.211738@newsb.telia.net>, no@mail.com says...
> Vinterdæk på bilen - har du det?

Yep

> Køer på en tysk motorvej kan man jo ikke forudse, men et nvigationssytem med
> TMC kan være en god hjælp.

Ja, TMC er ret smart
Jeg har en Garmin 760 & fik da en enkelt advarsel om 12 min forsinkelse godt 200 km fremme, så
jeg valgte ikke at gøre noget på dette tidspunkt, lidt senere forsvandt TMC varslen.
Da jeg nåede frem var der ingen kø længere

--
Best regards

Lars