To pc på samme router
Fra : wilden

Dato : 27-12-09 12:00

Hej

Siemens Gigaset SE565 (TDC)

Jeg har ovenstående router med 4 porte.

Indgange:
Gul 1 til den stationære (Vista)
Grøn 2
Rød 3
Blå 4 til fastnet

Der er ikke USB i den.

Så har jeg prøvet at få en bærbar (Vista) sat
til i grøn 2 og rød 3, men det vil den ikke være med til.

Manual er væk og i den pdf jeg har fundet hos Siemens
giver for mig, ingen mening.
I Gul 1 kobler den bærbare på af sig selv.

Kan jeg ikke bruge grøn og rød til at komme på nettet, så
jeg kan bruge to computere?

Hvad er grøn og rød indgang til?

Alternativt, hvad skal jeg købe så jeg kan bruge dem begge?

wilden

Fra : Ole C

Dato : 27-12-09 13:07

wilden skrev blandt andet:

> Siemens Gigaset SE565 (TDC)
>
> Jeg har ovenstående router med 4 porte.

Ikke en router, men et modem.

> [...]
> giver for mig, ingen mening.
> I Gul 1 kobler den bærbare på af sig selv.
>
> Kan jeg ikke bruge grøn og rød til at komme på nettet, så

Jeg bliver dig svar skyldig, men umiddelbart ville jeg da ligesom dig tro at
de var til flere computere....

> Alternativt, hvad skal jeg købe så jeg kan bruge dem begge?

Jeg ville i dit sted købe en trådløs router, som normalt også har fire porte
til kablet forbindelse. Den slags kan købes for omkring 300 kroner og
opefter.

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 13:45

"wilden" <wildenn@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg har ovenstående router med 4 porte.

Som Oler er inde på, så er det IKKE en router - men et modem.

> Manual er væk og i den pdf jeg har fundet hos Siemens
> giver for mig, ingen mening.
> I Gul 1 kobler den bærbare på af sig selv.

En hurtig søgning på Google giver denne hos TDC:

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/tv/pdf/installationsvej_3458_0705.pdf

> Hvad er grøn og rød indgang til?

TV

> Alternativt, hvad skal jeg købe så jeg kan bruge dem begge?

En billig router vil løse problemet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : wilden

Dato : 27-12-09 17:44

Jan Vestergaard forklarede den 27-12-2009:

> Som Oler er inde på, så er det IKKE en router - men et modem.

> En hurtig søgning på Google giver denne hos TDC:

> [...]

Modem selvfølgelig og jeg var inde og kigge hos Tdc.. mig dum
De koster 100 kr i gul og gratis og blå avis.

Jeg skal så lige forstå det rigtigt.
Den billige router - skal signalet tages fra Siemens modem
(gul 1) og ind i routeren?

Det var vist et dumt spørgsmål - for så mister jeg fastnet.
Netværkshardware er ikke min stærke side.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 27-12-09 18:53

> Jeg skal så lige forstå det rigtigt.
> Den billige router - skal signalet tages fra Siemens modem
> (gul 1) og ind i routeren?

Fuldstændig korrekt.

> Det var vist et dumt spørgsmål - for så mister jeg fastnet.
> Netværkshardware er ikke min stærke side.

Næ, for det sidder i den blå port :)

Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 18:59

"wilden" <wildenn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Den billige router - skal signalet tages fra Siemens modem
> (gul 1) og ind i routeren?

Ja - det stik, du normalt sætter PC'en til, så roteren kommer mellem
modem og PC'er.

> Det var vist et dumt spørgsmål - for så mister jeg fastnet.

Nej - tværtimod

Du får i stedet fastnet på op til mange PC'er.

Routeren giver dig ca 4 porte til 4 PC'er - hvis det ikke er nok, så
sætter du en switch i en eller flere porte - og hvis det heller ikke er
nok, så sætter du yderlige switche til switchene - men det er formentlig
nok med de 4 porte, der er på de fleste billige routere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 27-12-09 18:53

> Hej
>
> Siemens Gigaset SE565 (TDC)

Det er ikke en router. Det er et 4-ports modem med udgange til
PC/router/switch, bredbåndstelefoni, TV og en udgang, der ikke bruges.

> Jeg har ovenstående router med 4 porte.

> [...]

Grøn bruges ikke og rød er til TDC TV.

> Alternativt, hvad skal jeg købe så jeg kan bruge dem begge?

En router :)

Søren

Fra : wilden

Dato : 27-12-09 22:25

Jeg siger tak for råd og hjælp.
Skal hente en brugt router i morgen.

wilden

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-09 22:32

"wilden" <wildenn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal hente en brugt router i morgen.

Vær opmærksom på, at ikke alle routere har 4 porte - der findes også
routere med kun en port - så skal der stadig en switch til også......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard